Jayapura

Ik heb heel,veel familie in Papua.Het is mijn vaderland maar ben er nooit geweest.Volgende maand vertrekken wij voor 6 maanden naar Indonesie dus nu moet het er maar van komen.
Jayapura lijkt me heel mooi maar wat zijn de bezienswaardigheden?
Wat is de moeite waard?
Kan je er leuk winkelen?Zwemmen?
Alle tips zijn welkom!
Ik ben 2 jaar geleden alleen in Jakarta en Bandung geweest.:dag:

:vak01:Hallo,
Wij zijn verleden jaar aug.08 naar Jayapura op vacantie geweest na 46 jaar deze plaats verlaten te hebben i.v.m. de overdracht in 1963 aan Indonesie.
Ik heb met veel pijn in mijn hart deze stad weer verlaten met de wetenschap dat het allemaal drastisch is verandert(wel in negatieve zin).
Het is er smerig en vooral sávonds is het uitkijken geblazen mocht je besluiten om een wandeling te maken, voordat je er erg in had val je zo in een open riool.je ziet meer indonesiers dan papua’s rondlopen en de middenstand bestaat hoofdzakelijk uit indonesiers.
Voor de binnenlanden is het wel een uistekende startpunt om trekken.

Vriendelijke groet,

Vutter47

Ik ben twee keer in Manokwari geweest en vond dat een van de aantrekkelijkste plekken die ik ooit in Indonesia bezocht heb. Ook Biak vond ik de moeite waard.

Denk naast Jayapura ook aan de Vogelkop van het eiland. Manokwari is een uitstekent startpunt om ook de omgeving en de binnenlanden aldaar te verkennen. Denk aan bergdorpjes als Mokwam in het Arfak geberkte (hier kan je prachtige vogels en vlinders spotten, paradijsvogel en de bijzondere Bauerbird die een nest met een eigen tuintje bouwt). De eilanden Mansinam, Numfor, Roon of Rumberpoon. Of de Kebar-hoogvlakte voor jungle tochten. Of de prachtige Anggi-meren.
Als je voldoende tijd neemt, want het regelen van trips en vervoer ter plaatse is vaak wat onzeker qua planning vanwege weersomstandigheden en “jam Karet”, dan zul je daar de tijd van je leven kunnen beleven.

Kijk voor meer informatie op de website www.sdsp.nl onder ecotoerisme.

Veel succes met het voorbereiden van je vakantie.