Java, Bali, Lombok 50+

Ik zoek een reisgenoot (m/v, 50+) om vanaf half februari 2016 zo’n 6 tot 8 weken door Java, Bali en Lombok te trekken. Data in overleg.

Aankomen in Djakarta, daar enkele dagen acclimatiseren en dan met openbaar vervoer de bezienswaardigheden langs, afgewisseld met palmenstranden om te zwemmen en te snorkelen. Openstaan voor onverwachte dingen, geen vastgestelde route, het lef om van plannen af te wijken. Vervoer met (mini)bussen, treinen, taxi’s, ferries of achter op de bromfiets. Genieten van natuur, architectuur, cultuur, lekker eten, tropisch fruit en mooie stranden.
Na Java de oversteek naar Bali, daar rondtrekken op dezelfde natuur. Blijft er tijd over, dan naar Lombok of eventueel er nog een “eilandje bij pakken”.

Mijn reisgenoot (m/v) moet een positivo zijn, met eigen initiatief, humor en interesse in dat wat het land te bieden heeft. Ik ben 67, ervaren reiziger over heel wat continenten, was eerder op Bali, onbekend met Java en Lombok. Wil dat ook wel eens bekijken.

Vwb de kosten. Ik wil het lowbudget houden. Samen reizen halveert de kamerkosten en de kosten van auto/taxihuur. Afgelopen jaar reisde ik 2 maanden door Thailand en Cambodja, waarbij de gemiddelde kosten voor excursies, kamers, reizen, eten en drinken op circa €40 per dag kwamen. Het jaar daarvoor twee maanden in zuid-India met een daggemiddelde van €20.

Ticket gezien bij Garuda voor circa €650. (Heen Amsterdam – Djakarta, terug Bali – Amsterdam)
Heb je interesse, neem dan even contact op, dat kan via een privébericht, om eens nader kennis te maken en om te zien of er een reisklik is. Oh ja, ik woon in de driehoek Gouda, Zoetermeer, Rotterdam.