Japanse Alpen: ervaring?

Hallo,

Ik ben op zoek naar informatie over hikes in de Japanse Alpen begin-medio november.
Ik merk dat het lastig is om een paar itineraries te vinden, wel zie ik dat een aantal routes/gebieden/hutten medio tot eind november sluiten.

Heeft iemand ervaring met (dag)trekkingen in de Alpen? Heb zelf interesse in het gebied rondom Kamikochi of Nagano Perfucture. We zullen er dan over een kleine week zijn.
Ik reis samen met mijn vriend. We hebben wel wat ervaringen met trekkingen, maar het gaat ons net te ver als we met sneeuwschoenen o.i.d. moeten rondtrekken.
Is het nog haalbaar om dit gebied te verkennen?

Alvast bedankt!

Geen echte ervaring mee, maar wel iets om rekening me te houden: Kamikochi is nog toegankelijk t/m 15 november, daarna gaat de hele boel tot half april dicht…

Vorig jaar begin november nog wel in Nagano geweest, toen was het daar in de stad nog T-shirt weer. Sneeuw hoef je denk ik alleen nog te verwachten als je echt hoog komt.

de ‘Hiking in Japan’ is wel een aanrader, daar staan een aantal routes in de alpen in. Veel van de langere routes zou je ook met één dag op en neer kunnen, wellicht vind je daar wat leuke hikes?

1 like