Hoi,
Ga in juli/augustus naar Jammu en Kashmir.
Iemand reiservaringen in die regio?
(Liefst zo recent mogelijk)
Atlas
Hoi Atlas,
Ik ben de 1e week van april jl. in Kashmir geweest.
Jammu en Kashmir zijn werkelijk adembenemend mooi!
Ik ben met een taxi daarheen gereisd en de reis per auto is heel goed te doen, en je ziet onderweg veel moois.
Het stukje tussen Jammu en Srinagar gaat geheel door de bergen.
Ik was 2 dagen onderweg, dus als je minder tijd hebt, kun je beter een binnenlandse vlucht nemen (een uur vliegen Delhi-Srinagar).
Srinagar ligt in de Kashmir vallei en is een mooie stad.
De stad is gebouwd op en rond een prachtig meer, het Dal Lake, en je kan overnachten in een mooie house-boat.
Nu in april was het lente in Srinagar en stond alles net in bloei.
In de nacht was het koud, maar overdag liep de temp. gauw op naar ca. 25 graden C.
Ik weet niet wat de temp. doet in de zomer.
Jammu en (vooral) Kashmir zijn nog steeds militaire regio’s (vanwege de langdurige oorlog met Pakistan in het recente verleden).
Als je met de auto reist, kom je onderweg veel politie- en militaire posten tegen, die alles controleren.
Maar het is heel veilig reizen.
Hoi Laxmi,
Bedankt voor je reactie!!
Verwacht ook veel van onze trip naar Kashmir.
Wij reizen van Dharamsala via patnitop naar Srinagar waar we twee dagen op zo een houseboat verblijven.
Van daaruit gaan we richting Leh met een tussenstop van een paar dagen in de Zanskarvallei.
Dan een paar dagen Leh en nog een uitstapje van vier dagen naar nubravalley.
Zien er nu al naar uit!!
Groetjes.
Atlas,
Dat wordt een heel mooie reis!
Ik ben van Srinagar naar Dharamsala gegaan met de auto, maar ik ken Patnitop niet. Ik ben via Pathankot gegaan.
De hele weg van Srinagar naar Dharamsala gaat door de bergen en sommige stukken zijn erg slecht.
Ik was een hele dag onderweg.
Hoi,
Zijn twee jaar geleden ook al eens naar Leh geweest maar dan via Shimla,Kinnaur,Spiti en Lahoul Was ook een prachtige reis constant hoog de bergen in.
Een aanrader!!
Kashmir stond al lang op ons verlanglijstje maar doordat er altijd wat aan de hand was zijn we nooit geweest.
Nu zou het er ok zijn voor te reizen maar we houden nog altijd het nieuws van ginder in het oog zodat we niet voor verrassingen komen te staan.
Tenslotte worden bij de reisadviezen van het ministerie van buitenlandse zaken nog altijd alle reizen naar Jammu en Kashmir ontraden.
Hoop dat het er nu rustig blijft zodat we volop kunnen genieten van de natuur,de cultuur en de mensen daar!!
Groetjes.
Atlas,
Dan ben je dus al een ervaren India reiziger!
De regio’s Jammu en Kashmir hebben zolang oorlog gekend dat er natuurlijk nog veel spanningen tussen de mensen (Hindu’s en moslims) zijn, maar dat gaat waarschijnlijk nooit helemaal verdwijnen.
Maar daarom zijn er ook veel militairen gestationeerd.
Het is dus best wel veilig.