Jaartje Australië, Sydney Of Perth?

Ik zal me ff voorstellen, ik ben Marlies en na mijn eindexamen in mei wil ik graag een jaartje naar Australië. Waarschijnlijk met de EF (gewoon studiejaar). Alleen nu zit ik erg te twijfelen tussen Perth en Sydney. Wie kan mij advies geven over deze steden? Ik weet alleen dat perth erg afgezonderd ligt van de rest, maar het is een enorm grote stad. Wie er geweest/heeft ervaring/kan me helpen!?!

reageren kan ook op: neshika_marlies@hotmail.com

Alvast bedankt!

ik wil ook naar australië, maar ik weet ook nog niet waar ik precies heen wil…

ben zelf in bijna alle hoeken geweest, ook Sydney en Perth natuurlijk, en ik zou zeggen:

ga ze allebei zien!! (en vergelijk met Melbourne, Adelaide, Darwin, Hobart enz. dan zul je zien dat elke stad zo z’n eigen byzondere kanten heeft en de moeite waard is.)

kijk ook een beetje naar het seizoen als je van zon houdt, of juist niet.

enjoy!

ronald

Dus je wilt alleen de stad gaan bekijken??? Ik vond alle grote steden daar wel leuk, maar op zich net zo zoals overal in der wereld, druk, iedereen gestresst en druk, ohja, en druk. Natuurlijk in vergelijking met een andere stad (ik noem een hong kong) niet zo druk , maar toch, druk. Ben zelf in de meeste steden niet lang geweest, alleen als ik dringend geld nodig had en niet weg kon. Wil je het ‘echte’ australische leven, ga dan maar een beetje aan het rondreizen.
De steden zijn overal gelijk, de ‘outback’ met al zijn dieren en mensen, die is in australie uniek…
vind ik :smiley:

Heyy marlies,

Ik zou kiezen voor Sydney!
Vond het een geweldige stad en het voordeel is natuurlijk dat je nog eens “even” naar een andere stad kan gaan!
Mijn favoriete stad is Melbourne, maar heb het ook onwijs naar mn zin gehad in Sydney… :smiley:

-x-