Jaar naar Kenia

Hoi,

Aankomende zomer vertrek ik voor 1 jaar naar Kenia. Onder andere om bij mijn vriend te zijn, daar vrijwilligerswerk te gaan doen en natuurlijk rond te reizen.
Heeft er iemand tips voor het boeken van een ticket. Want ik wil graag een ticket dat een jaar geldig is. Maar kan het niet echt vinden.
En is er iemand die ervaring heeft met het (meerdere malen) verlengen van het toeristenvisum voor Kenia. En kun je daarmee makkelijk het land in en uit reizen.

Nou hoop dat iemand mij advies kan geven.

Groeten, Jerusha

Hoi!

wij gaan in juli voor het eerst naar Kenia en heb een voordelig ticket via budgetair kunnen boeken. Vliegen vanaf Brussel en overstappen in Adis Abeba.(volgens mij heette het zo…)

Voor de andere vragen heb ik te weinig kennis over Kenia. Hoop dat je hier wat aan hebt?

Veel plezier!!

Groetjes Lae-titia

Hoi,

Veel luchtvaartmaatschappijen hebben de tarieven voor vluchten met een datum van vertrek verder dan 1 jaar vooruit nog niet geladen in het reserveringssysteem. Hierdoor wordt het boeken van een ticket voor bijvoorbeeld heen in juni 2010 en retour in juni 2011 lastig via de “normale” boekingsprocedure (bijvoorbeeld via online ticket webshops). Wat je wel zou kunnen doen is de webshops mailen. Je kan bijvoorbeeld een mail sturen naar CheapTickets.nl ([EMAIL=“info@cheaptickets.nl”]info@cheaptickets.nl) om een offerte op te vragen. Zij kunnen dan ook de mogelijkheden nakijken. En wellicht om een uitzondering van de luchtvaartmaatschappij vragen zodat er alvast een ticket geboekt kan worden en dat dan naderhand de datum van de terugvlucht alsnog kosteloos/tegen lage kosten gewijzigd kan worden. Succes!

Een retourvlucht hoeft niet beslist, je kunt ook twee enkeltjes nemen.
Een toeristenvisum is drie maanden geldig, daarna kun je het verlengen met drie maanden bij de imigratiedienst.
Na een half jaar moet je Oost Afrika uit, voor minimaal 24uur.
Je zou naar Malawie kunnen, via Dar es Salaam in Tanzania met de bus.
Als je meer tips wil kun je me een privemail sturen.

van brussel vliegen ze zeer goedkoop naar mombasa:
www.jetairfly.com Je kunt bijv twee x een enkele vlucht kopen. Ze stunten erg met de prijzen, dus miss is tweemaal een enkele vlucht een optie.