It's me and our future!

Ik ben Alice Korsch, 22 jaar, studeer aan de opleiding Stad en streekontwikkeling en ik ben gepassioneerd over duurzaamheid, innovatie en zorg dragen voor onze leefomgeving. Mijn hele leven lang ben ik al gefascineerd over de invloed van de mens op de aarde. Tijdens mijn buitenlandstage in Zuid-Afrika heb ik zelf de impact van de mens op de natuur en het milieu mogen ervaren. In zo’n 300 jaar is het landschap hier drastisch veranderd. Van uitgestrekte wildernis naar massaal gecultiveerd land ten behoeve van de mens. De druk die de stijgende wereldbevolking op de aarde legt is niet te overzien. Maar waar moeten we beginnen? Hoe kunnen we aansluiten op de behoeften van het heden zonder het vermogen van toekomstige generaties om in hun eigen behoeften te voorzien in gevaar te brengen? aldus de de VN-commissie Brundtland uit 1987. Ik streef ernaar om een balans te vinden. Een balans tussen mens, dier en milieu.

Hoi Alice,welkom op wereldwijzer!
Tegenwoordig is energie één van de actualiteitspunten die staan op de agenda’s van de Europese regering.
Als we niet beginnen met eerst zelf zuinig om te springen met energie,dan zetten we al een hele stap voorwaarts.!
In iedergeval kan je altijd met je tips terecht op het Ecotoerisme Forum hier op wereldwijzer!
groet,georgessiam.