Italië

hallo medewereldwijzigers.lol2

Ik ben Niels, 42 jaar en sinds kort zonder baan.

Mijn hobbies zijn line dansen (hier ben ik mee gestopt omdat de muziek minder country/modern was geworden) en muziek maken. Heb verschillende bandjes gehad waar het niet verder kwam dan de kroeg om te praten over optredens en de week daarna stonden we weer in de oefenruimte te praten over optredens die we dan in de kroeg verder gingen bespreken…om de week daarna weer in de oefenruimte… Je begrijpt het al.

Eind jaren 90 ben ik een paar keer op vakantie geweest in/naar Italië en ben stapelgek op dat land geworden en sindsdien is mijn droom om ooit daar (tijdelijk) te gaan werken gegroeid.
En nu ik op zoek ben naar een nieuwe baan, ben ik mij ook aan het oriënteren om in Italië te gaan werken.
Het probleem is dat ik niet goed Italiaans praat alsmede Duits. (heb Duits en Italiaans voor Dummies gekocht)
Daarbij is mijn oma van Italiaans afkomst dus dan begrijp je dat als ik het over het buitenland heb, ik gewoon Italië bedoel.

Ik ben de type niet praten maar werken.
Ik weet niet wat er gebeurt als ik in Italië mag werken met een uitkering dus je begrijpt dat ik met wat problemen zit.

Voor de rest ben ik uitgetypt.

Groeten uit Utrecht.

Niels

Hallo Niels, welkom op Wereldwijzer!

Ik kan me voorstellen dat je van Italie houdt als je het al in je aderen hebt stromen. Heb je al het Italie Forum ontdekt? Ook kun je eens een kijkje nemen op het Wonen en Werken in het Buitenland Forum. Daar kun je je vragen stellen en ervaringen lezen van anderen. Veel plezier met de voorbereidingen.

Groetjes, Leontien

Hallo Leontien.

Ik ben al druk bezig maar ik wil eerst mijn kennis over het italiaans redelijk omhoog brengen.

Dank je.

Gr,
Niels:was: