Italiaans leren op Sicilië

Ik ben onlangs in Catania op Sicilië twee weken naar talenschool Federico II geweest. Het was echt een geweldige ervaring! In korte tijd heb ik heel veel Italiaans geleerd, de lokale cultuur en tradities ontdekt en vooral ook heel veel leuke mensen ontmoet.
Ik had de school leren kennen via het istituto italiano di cultura in Amsterdam. Eerst twijfelde ik of ik wel moest gaan, omdat ik nog nooit van de stad gehoord had. Maar de stad bleek uiteindelijk juist super. Catania is gelegen aan het strand en aan de voet van de Etna. Dus je kunt er aan het strand liggen en bergbeklimmen (zelfs skiën!) en verder heeft de stad een ongelofelijk bruisend nachtleven.
Op de school werken allemaal jonge en heel gemotiveerde mensen, die na de les ook graag nog met je de stad in gaan. Verder zijn er elke dag culturele activiteiten, zoals: kookles, film en literatuur. Echt een aanrader dus!
De website van de school is: www.scuolaitaliano.com
Voor vragen kun je mailen naar: [EMAIL=“info@scuolaitaliano.com”]info@scuolaitaliano.com

Hai Maarten,

Vind echt zo leuk dat je dit bericht hebt gepost want ik wilde heel toevallig deze zomer in Catania een taalcursus gaan volgen en was/ben superbenieuwd!Echt leuk dat jij het al gedaan hebt! Nou had ik eigenlijk nog wat vraagjes aangezien jij daar bent geweest. Ik zit te twijfelen over een paar steden in Sicilie om de cursus te gaan doen.Ik ben een meisje van 23 en ga dan alleen ( wil een x de ervaring hebben om zoiets alleen gedaan te hebben:), wat denk je dat ongeveer de gemiddelde leeftijd was van de studenten?( jij gaf me het idee dat je echt meteen veel leuke contacten had in die 2 weken,ben je ook alleen gegaan?)
En vond je Catania een mooie stad, heeft het ook een mooi strand?
Sorry dat ik je overlaadt met allemaal vragen;) maar ben echt superbenieuwd hoe de stad is en of het leuk is om daar 5/6 weken de cursus te gaan doen!

Hoor graag van je:)

Veel groetjes,
Romy

Hoi Romy,
Ik ben ook 23 (mijn naam had maarten1987 moeten zijn, typefout). Er zijn mensen van alle leeftijden op de school, maar het accent ligt toch wel echt op mensen van tussen de 20 en 30. Zelf ben ik er ook alleen naartoe gegaan, maar ik had echt al op de eerste dag vrienden gemaakt met een paar medestudenten. De meesten komen namelijk alleen naar die school en willen daarom ook graag mensen leren kennen.
De stranden zijn echt fantastisch. Er zijn zwarte rotsachtig plekken van lavasteen vanwaar je het water in kunt. Maar het belangrijkste strand (la playa) is een langgestrekt zandstrand vlakbij het centrum. In de zomer zijn er ook veel clubs, bars en discotheken daar op het strand. Qua uitgaansleven is Catania zeker de beste stad van Sicilie.

Ik zou er gewoon naartoe gaan als ik jou was. Als je nog andere vragen heb beantwoord ik die graag.

Groeten,
Maarten