Israel Maart 2011 , wie wil ook?

Israel Maart 2011, wie gaat er ook (solo) ?

Hoi allemaal,

ik ben benieuwd of er mensen zijn tussen de 20 en 35 jaar oud die in Maart alleen naar Israel gaan en het misschien leuk vinden een stad samen te bezoeken en net als de vorige topic schrijfster schreef ben ik ook benieuwd of er leuke en informatieve tours zijn om een stad beter te beleven en leren kennen .

Ik ben 28 Jaar jong en nieuwsgierig naar het onbekende en misschien heeft iemand zin / een aantal mensen zin een een dagje een stad te bezoeken of iets dergelijks tussen 1 Maart en 21 Maart 2011.

k ben erg benieuwd naar de historie en de geloofsinvloeden van Israel en kijk uit naar mijn reis.

Groeten
David

Hallo,

ik wilde even ingaan op jouw vraag over de informatieve tours in een stad. Ervan uitgaande dat je vooral doelt op Jeruzalem: je kunt voor tours en beoordelingen van andere reizigers kijken op http://www.tripadvisor.nl/Attractions-g293983-Activities-Jerusalem.html.
Ik ben het afgelopen jaar ook (alleen) naar Israel geweest. In Jeruzalem heb ik de 14 staties op Via Dolorosa gelopen door ‘gewoon’ aan te sluiten bij een groep pelgrims. De staties zijn niet altijd gemakkelijk te vinden. Door met een processie mee te lopen, kom je er vanzelf.

Let in Jeruzalem wel op voor allerlei mensen die zich als ‘prive-gids’ aan je opdringen, vooral als je alleen bent. Je kunt ze het best negeren.

Verder is het in de meeste steden wel mogelijk om een stadsrondrit te boeken.

veel plezier in Israel. Het is de moeite waard!

Dag HJO.
Hartelijk dank voor je advies en de waarschuwingen over gidsen.
Lijkt mij een goed idee om een stukje mee te lopen met een Pelgrimgroep.

Hartelijke groeten
David

Ik hoop vanaf ongeveer 7 of 8 maart t/m 17 maart in Israël te zijn.
Ik ken het land inmiddels redelijk na 2 reizen en er een tijdje gewoond
te hebben, weet redelijk wat van godsdienst invloeden, en waar het een en ander te vinden is. Ik wil van noord naar zuid reizen, maar met een verblijf van een aantal dagen in Jeruzalem.