ISIC/CJP pas aanschaffen?

Hallo!

Zijn er reizigers die ervaring hebben met de ISIC card? De internetsite beweert dat je vele kortingen kan bedingen over de hele wereld. Ik vraag me echter af of het nuttig is en of je deze kaart daadwerkelijk gaat gebruiken op wereldreis (Azie/Aus/VS).

Hoor het graag! Andere tips over internationale kortingskaarten zijn ook welkom! :slight_smile:

Groeten Jorien

Hoeveel kost die kaart? 25 euro ofzo? Hoe dan ook, gaat je zeker een besparing opleveren als je een lange reis gaat maken mits je regelmatig gebruik maakt van musea, hostels, restaurants e.d. Ter illustratie, kan soms de helft schelen bij een museum. Overige kortingskaarten? Voor HIHostels heb ik er ooit één aangeschaft maar dat loont alleen bij een x-aantal boekingen. Kortom, het wordt even rekenen en inschatten waar je gebruik van gaat maken. Gelukkig hebben we internet :biggrin:

Cheers!

Hee bedankt voor je reactie! De kaart zelf is inderdaad niet zo duur, vrees echter meer dat alleen de duurdere hostels en restaurants aangesloten zijn. Als ik in mijn eigen stad zoek op bedrijven waar je korting krijgt is dat niet echt veel.

Ik heb inderdaad ook eens een HIhostel kaart gekocht, waar je na zoveel stempeltjes korting krijgt. Nadeel is wel dat je een HIhostel moet vinden ;).

Als je in de VS veel musea gaat bezoeken is een ISIC kaart wellicht wel voordelig. 't Kost ocharme 12 euro, en je krijgt al snel 5 USD korting op de inkomprijs.

Op isic.org kan je trouwens gewoon opzoeken waar die kaart geldig is. Kijk eens naar de steden die je zeker wilt bezoeken, en je zal wel snel merken of de kortingen relevant zijn voor jou.

Hallo,

Je krijgt juist korting op studenten accommodatie en niet de duurdere. Toen de NBBS nog bestond als eigen reisorganisatie kreeg je ook mooie kortingen op vluchten en dergelijke, geen idee of dat nu nog zo is.
Maar kun je zo’n kaart aanschaffen (de ISIC) (je moet een bewijs hebben dat je fulltime student bent) tijd doen!
Ik denk dat je met een CJP alleen veel kortingen krijgt in NL, maar mijn ervaringen zijn van lang geleden, dus check dat even.
succes,
Sandra