Wat woord de de toon op eens hard gevoerd als meisje van 18 jaar kan je best alleen naar Thailand als je voelt dat dat is wat je echt wilt gewoon doen .
maar bereid je wel een beetje (veel) voor en nogmaals nieuwe contacten bekijk ze met gezonde argwaan
succes
Waar gaat dit over?
Ik heb meerdere malen in mijn eentje door Thailand gereisd en heb me nooit onveilig gevoeld. Er is dan ook nooit iets gebeurd waardoor ik me onveilig had moeten voelen.
Voorzichtig zijn met nieuwe contacten… Tja. Toevallige ontmoetingen zijn vaak het leukst. Ben niet bang nieuwe mensen te leren kennen. Je kan er evt voor kiezen altijd een kamer voor jezelf te nemen en niet te slapen in dorms of met mensen die je net kent. Maar vaak is het gewoon leuk en voordelig een kamer te delen! Om dan devolgende dag samen op stap te gaan…
In Nederland heb je niet altijd iemand bij je, waarom dan wel in Thailand???
Ik stel niet dat een meisje van 18 dat alleen door Thailand reist gegarandeerd ernstige misdrijven boven het hoofd hangen. Ik ben en blijf na twee jaar Thailand van mening (en met mij een hoop vrienden en kenisen hier) dat een dergelijke reis per definitie onverantwoord is vanwege de mogelijke/waarschijnlijke risico’s. We komen er niet door te zeggen dat je overal in de wereld wat kan gebeuren. Ik zou het meisje ook afraden alleen door een hele rits andere landen te reizen.
Als ik jouw redenering doortrek, dan is geen enkel land ter wereld veilig, en kun je nergens meer naar toe gaan. Wees je er ook van bewust, dat de meeste ongelukken in huis gebeuren, dus miksschien is een tentje in de tuin een goed idee?
Gewoon een ticket boeken en pleite hier:zon::zon::zon::zon::zon:
:wereld:
Ik ben het helemaal met Jenny eens.
Afgelopen zomer zat ik 2 weken midden in Harlem, NYC. Ik heb veel ondernomen met gezellige mensen uit het jeugd hotel en ook nooit één moment gehad me niet veilig gevoeld te hebben (en het gaat hier om een ‘niet al te beste’ buurt zeg maar). Ik weet dat NY het tegenover gestelde is dan thailand, maar doe voorzichtig, denk tot 10 en ga niet om 12 uur 's nacht ‘gezellig’ even een wandelingetje maken en probeer contact te leggen en leuke dingen te ondernemen met mensen uit het jeugd hotel.
Ik ga van de zomer naar thailand (19 jr) en heb er super veel zin in! (gewoon uitkijken, dan komt 't goed!)
Ik ben nu wel iets ouder maar ga binnen 4.5 week alleen naar Thailand. Ik lees ook (TTT) dat er moorden zijn en aanslagen (in het zuiden) maar die heb je idd overal. Spanje en Londen hebben ook hun aanslagen gehad en die waren veel erger.
Misschien ben ik naïef maar ik ben er van overtuigd dat je gewoon je gezond verstand moet gebruiken en je goed moet voorbereiden. Gewoon dat je wat van de gewoontes en mogelijke (typische) gevaren weet.
Ik zit eigenlijk mee in met de vragen zoals ‘wat ga ik doen als er een eng beest in mijn kamer zit’ dan echte veiligheidsvragen
Mensen hebben mij ook verteld dat ik zeer snel mensen ga vinden die samen willen meereizen … Ik ga er gewoon voor!
Misdadigers zitten overal … en overal is het brute pech als je zo iemand tegenkomt. Geen tomme dingen doen, kan al helpen.
…hmmmm; mijn dochter baande zich vorig jaar juli (op dat moment net 15 jaar) een weg door Bangkok; mijn vrouw en ondergetekende verbleven tijdens die tocht in het hotel en hadden absoluut geen angstgevoel. Als ze me nu zou vragen of ze alleen (of met een vriendin) naar Thailand zou mogen gaan, dan zou ik het, als moeder de vrouw het er ook mee eens, goedkeuren. Dit land is absoluut niets enger dan welk ander (europees) vakantieland.
Voorts lijkt het mij dat een meisje/dame van 18 jaar net even weerbaarder is als mijn dochter. Misschien een goed argument voor je moeder?
Succes,
Joe
Thailandganger sinds 1980
ik ben nu twee keer in thailand geweest de eerste keer alleen mee met een groepsreis toen ik 19 was en de tweede keer voor onderzoek voor me studie. ik heb me op geen enkel moment onveilig gevoeld, na het stappen ging ik gewoon alleen terug naar me acco en voelde me veiliger dan in me dorp in drenthe 's nachts op straat. In Bangkok is het als het donker is tot een uur of 12 behoorlijk druk op straat vooral waar de winkels/straattentjes open zijn en daar loop ik dan ook gerust rond… ga niet alleen in donkere steegjes lopen maar goed dat doe je in NL ook niet… Ik weet dat als je gewoon oplet en naar je gevoel luisterd je een heel eind komt…overal kun je narigheid tegenkomen ook in europa…
ik wens je veel plezier want thailand is echt een super land!
Hmm heb deze discussie even gevolgd en voor de zekerheid even met de dochter van een vriendin van mij gebeld hoe zij het heeft ervaren toen zij zelfstandig als 17 jarige een reis naar Thailand heeft gemaakt(vorig jaar). Zij verzekerde mij nogmaals dat het absoluut goed te doen is en dat zij nergens problemen heeft ondervonden,integendeel zelfs…Dus ik zou zeggen gewoon gaan …
alles is al gezegd op deze topic;kan alleen maar toevoegen;dat eraf en toe,problemen zijn op volgende plaatsen in Thailand:pattani,yala,songklae(zuiden van Thailand)Maar meestal zijn dit geisoleerde gevallen,zoals ze al hebben gezegd "gebruik je gezond verstand"gegroet:georgessiam.
Gewoon doen! Je moeder is gewoon bezorgd en dat is ook logisch maar m.i. is het wel mogelijk
Ik denk dat Denise ondertussen al wel/niet is gegaan
.
Ben over 35 jaar met een vriend op vakantie geweest naar noord Frankrijk…
plotseling pistool tegen ons hoofd en afgeven wat je hebt …
Je kan hierover nog uren zitten praten.
Mijn dochter werd eens klemgezet door drie kerels aan de universiteit…( Belgie).
Leve hier in het westen ???
Overal heb je goed en slecht !
Vriendin van me in thailand werkt als persoonlijke reisgids.
Wil je toch rondreizen maar vindt je het prettig om gezelschap te hebben
van een 31 jarige thaise vrouw, ze spreekt engels en thais ,ze kan dingen voor je regelen,ervoor zorgen dat je geen problemen krijgt,er voor zorgen dat je nergens te veel betaald etc.
Kijk dan even op haar weblog: http://thailandtourguide.wordpress.com