Is een 'Casa Particulares' echt een meerwaarde t.o. hotel?

Hallo iedereen,

De vraag spreekt voor zich… Ik hoor veel reizigers alleen maar spreken over Casa Particulares. Als je hier logeert neem ik aan dat het contact met de bewoners centraal staat en dat er toch van je verwacht wordt dat je enigszins een woordje Spaans spreekt? Ook hebben we onze twijfels bij het comfort. Is het niet gewoon beter om in hotels te verblijven of mis je dan te veel van de Cubaanse cultuur?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Isabelle

Ja…

Het antwoord spreekt ook voor zich :slight_smile:

Comfort in de Casas meestal hoger dan in de hotels. Prijs/kwaliteit verhouding veel beter en je kunt heel veel zeggen zonder woorden!

Zo boek je een Casa Particular. Dat kun je namelijk best zelf :slight_smile:

Comfort is hoger dan in de hotels? Ik heb altijd gedacht dat het andersom was… Omdat het toch een soort B&B is? Dus eigenlijk het tegenovergestelde van bij ons… Bij ons zijn hotels over het algemeen beter. Dus beter je rondreis inplannen met allerlei casas? Als je hier en daar een hotel inplant kan dit dan een (kleine) ‘domper’ worden op je reis betreft weinig comfort, hygiëne (?), kwaliteit eten etc. …?

Op Cuba is echt alles anders dan wij gewend zijn… lees dit maar eens: http://www.cubareizen.com

Bereid je voor op een avontuur :slight_smile:

Mallecon heeft weer eens helemaal gelijk! In principe is alles beter in een casa t.o.v. een hotel. Eten, comfort, eten, gastvrijheid, eten, bezoekers (ja, als je graag tussen hordes Canadezen zit die komen om om de half uur hun enorme thermobeker te vullen met een willekeurige cocktail, dan zou ik kiezen voor een resort in Varadero of op de noordelijke Cayo’s (uitzonderingen daar gelaten)) en vaak ook nog eens de locatie. De taal spreken helpt altijd en zorgt natuurlijk voor beter contact, maar in een casa kom je met handen en voeten al een heel eind.

Veel plezier met de voorbereiding en als je nog vragen hebt, laat het hier maar weten!