Hoi,
Ik ga met met Djoser op een fietsvakantie naar Cuba en daarna wil ik , alleen, nog een week in Havana en Playas del Este blijven. 25 graden in Cuba of winter in Nederland:zon02:, niet zo moeilijke keuzelol2
Nu vind ik een casa particular veel leuker dan een hotel maar ik ben alleen en in casa particular zijn er bijna altijd maar 2 kamers. Ik wil ook wel graag contact met andere touristen als ik alleen ben.
Dus wat denken jullie ; "Casa particular of hotel " en waarom?
Alvast bedankt
Nu is Cuba niet echt een backpackers land en leent het zich niet zo heel erg om mede reizigers te ontmoeten. Velen hebben al een (georganiseerd) reis schema.
De casa is absoluut aan te raden omdat de eigenaren vaak interessante mensen zijn die veel te vertellen hebben over Cuba. Inderdaad gunnen de meeste casa eigenaren je de privacy en verhuren ze vaak maar 1 kamer tegelijk.
Dus slaap in een casa, vertoef overdag lekker op een terrasje met een Mojito en verken de stad. In de avond ben je in Cuba eigenlijk nooit alleen.
De mensen in Cuba zijn blij als zij eén kamer over hebben om te verhuren. Casa’s met meer dan 1 kamer vindt je nauwelijks. Overdag ben je meestal onderweg naar bezienswaardigheden. men zal dan niet snel lang willen praten met lieden die om een paartje verlegen zijn. Je kunt natuurlijk ook een strandreis boeken en daar in contact komen met anderen. Maar daarvoor reis je doorgaans niet zo ver