In december/januari reizen we een kleine maand door Nica met het OV. Zal zowel chickenbus als expressos worden. Mijn ervaring in Zuid Amerika is dat koffers/rugzakken op het dak gaan of onder in een laadruimte. Is dit in Nica ook zo? Heeft iemand hier ervaring mee of dit safe is en je bagage er aan het eind van de rit nog steeds is?
Hoi,
Wij hebben afgelopen zomer 4 weken door Nica gereisd met ov ( 5 pers) en vaak konden we onze rugzakken ook mee in de bus nemen ( zeker op de wat rustigere stukken). Je bagage wordt dan gewoon in het bagage vak boven je gelegd. 2x bovenop de bus en dat ging prima.
Dank voor je info Guapa!
Hola,
Is in principe veilig, maar zakkenrollen komt voor in bussen, dus hou zoveel mogelijk je tas op je schoot en anders boven je in het bagagerek, maar dan op een plek waar je je tas kunt zien. Als je tas op het dak wordt geplaatst, kun je er zeker van zijn dat er niks mee gebeurt.
Saludos,
Sole
Dank voor je reactie Sole!
Ik was laatst 3 weken in Nicaragua en kan ook enkele bevestigen dat dit veilig is. Enkel in de bus zelf zou ik inderdaad op je bagage letten (ook al ligt die vlak boven je hoofd in een rek), zeker bussen in de omgeving van Managua. Dit werd mij door de locals ook aangeraden, nochtans geen slechte ervaringen gehad.
Op sommige trajecten werd onze zak bovenop gegooid, maar wederom was dit veilig.