Ik vertrek over een paar weken naar Nieuw zeeland op een working holiday visa, k vroeg me af hoe het aanvragen van een IRD nummer gaat? ik heb gelezen dat je het nummer 8 a 10 dagen later toegezonden krijgt maar ik heb als ik daar ben natuurlijk geen vast adres en was ook niet van plan om in het begin gelijk 10dagen ergens te blijven hangen… ik wil zo snel mogelijk gaan werken om mn potje wat extra te spekken…
Waarschijnlijk zit je al in NZ maar ik heb me laten vertellen dat je je IRD nummer ook al in NL kan aanvragen. Zelf ben ik nog aan het uitzoeken hoe dit werkt, ik ga binnenkort de belastingsdienst bellen om ze mij hier meer over kunnen vertellen.
Is het jou inmiddels gelukt? Zoja, hoe heb je het geregeld en ging het snel?
Als ik het goed begrijp kan het pas als je een adres of werkgever hebt, maar dan is dit het formuliertje dat je nodig hebt.
Meer info staat op de website van Inland Revenue.
Hoi,
Ik ga 31 augustus voor een jaar naar NZ met een Working Holiday Visa en het verhaal over het aanvragen van je tax nummer is mij ook nog helemaal niet duidelijk.
Wat ik heb begrepen is dat je een IRD nummer nodig hebt om noujuist te kunnen gaan werken en dus aangenomen worden door een werkgever! een adres moet je wel hebben maar je kan je ook inschrijven bij een organisatie die alle post voor jou in ontvangst neemt, bv: http://www.backpackerboard.co.nz/BBShop/
het aanvragen van het IRD nummer in Nederland is nog onduidelijk, dit is zekert het uitzoeken waard zodat je in NZ gelijk aan de slag kan. Op deze website kan je het formulier vinden wat moet worden ingevuld en afgegeven worden op een postoffice in NZ. View all forms and guides
Het is mij iig ook nog helemaal niet duidelijk, in dit formulier vragen ze ook om nieuw zeelandse paspoort enzo…
Zou een nz banknummer nodig zijn voor de aanvraag of staat dit er los van?
want dan kan de aanvraag sowieso pas in Nz
Je moet een kopie meesturen van een officieel document uit category A èn een kopie van een document uit categorie B. Bijvoorbeeld je Nederlandse paspoort met je WHV (Overseas passport (with New Zealand Immigration visa/permit, or call Inland Revenue on 0800 227 774 for exempt list)*) en een Internationaal Rijbewijs (Overseas Drivers Licence (accompanied by an English translation completed by an LTNZ authorised translator, if not already in English)).