In ons reisschema zitten we nog met een vijf daagse periode , waar we over twijfelen hoe deze in te vullen.
We komen aan in Hua Hin, ons oorspronkelijk plan was om hier twee dagen
te verblijven en dan door te reizen naar Phuket en daar ook nog twee dagen te verblijven (vlucht phuket-Kuala-Singapore ligt vast).
We hebben hier echter mooie foto s gezien van Kao sok natuurreservaat en
zouden nu hier graag ook een bezoek aan brengen.
Mijn vraag is nu hoe zouden we deze periode best invullen? Hua Hin kunnen we
moeilijk laten liggen omdat we daar aankomen uit Sukhortan en er reeds een reis
van minstens 11 uur gaan hebben opzitten(bus of trein).
Zijn er dus reizigers met ervaring over deze drie plaatsen en wat is het belangrijkste.
Onze vakantie begint dus :Parijs CGG/Kuala/Borneo, duiken +jungle/Thailand
chang mai/Sukhortan/???/Phuket/Kuala/Singapore.
Hoi Herwin, ik neem aan dat je Sukhothai bedoelt i.p.v. Sukhortan. Ik vraag me alleen af waarom je Ha Hin moeilijk kunt laten liggen ? Heb je je vervoer van Sukhothai naar Hua Hin dan al geregeld nu ?
Er gaan overigens geen treinen van Sukhothai naar Hua Hin, maar je zal in Bangkok moeten overstappen.
Je zou van Hua Hin idd met de nachttrein kunnen verder reizen naar Surat Thani en dan 3 dagen/2 nachten in Khao Sok kunnen verblijven, bijvoorbeeld bij Tree Tops waarbij je 1 nacht in een boomhut kunt slapen en de andere nacht in een bungalow op het meer. Na het verblijf in Khao Sok kan je dan makkelijk verder reizen naar Phuket.
Klopt, maar we hebben maar een beperkte tijd en een paar dagen geleden merkten we pas de foto s op van Wendyd hier op deze site. We hadden dus van dit nationale park nog niets gehoord.
Onze planning was vanuit het tempelcomplex Sukhorthani, zo snel mogelijk naar Hua hin doorreizen.Bang kok hebben we al bezocht , de stop in Hua hin diende enkel om eens uit te rusten
we gaan er dan alweer een rit van minstens 11 uur op hebben zitten.
Ons probleem is ook de vlucht vanuit pukhet is al geboekt, hier kunnen we dus niet meer aan
sleutelen, ook ons verblijf in Sukhorthani ligt al vast.
We gaan u advies volgen en 2 dagen uittrekken voor het park.
Sukhorthani…een prachtig gevonden combinatie tussen Sukhothai en Udon Thani…maar het bestaat niet. Sukhothai is een van de oude hoofdsteden van Siam, zoals Thailand in het verleden heette. Je vindt hier het Sukhothai Historical Park dat zeker de moeite waard is. Voor 30 Baht een fiets huren tegenover het park en op je gemak door het park fietsen.
In Bangkok hoef je niet meer te verblijven als je het al bezocht hebt, maar om van Sukhothai naar Hua Hin te reizen zal je toch in ieder geval via Bangkok moeten reizen.
Ik denk dat herwin idd. Sukothai bedoelt.
Dan is t het gemakkelijkst om het vliegtuig vanuit Phitsanulok te nemen, via Bangkok naar Phuket.
Vanaf Phuket-airport kun je wellicht een minibus nemen naar Khao Sok. De gewone bus stopt ook voor het vliegveld, echter je moet in Takua Pa dan overstappen. Bij deze overstap moet je de bus naar Surat Thani nemen, en vragen of zew je eruit laten in Khao Sok.
Bij deze bedank ik iedereen hier op deze site, voor de hulp met ons reisschema.
Ik bedoelde inderdaad het tempelcomplex maar zonder leesbril lukt het niet zo goed.
Mijn echtgenote maakt ook aantekeningen in de reisgids en dit over de gedrukte teksten
dus dit helpt ook al niet veel.
Onze verplaatsingen binnen Thailand maken we principieel met trein of bus en dit zoals de
gewone bevolking reist. dit vind ik persoonlijk de beste manier om de mensen en het land
te leren kennen.
Van onze reis zal ik een blog bijhouden en dit hoofdzakelijk met prijzen van gasthuizen, activiteiten
en verplaatsingen, zodat de toekomstige wwz reizigers een raming kunnen maken van de kosten.