Goedenavond,
Van februari t/m augustus ga ik stage lopen bij een bedrijfje in Brazilië. Ik heb een vraagje over de aanvraag van een studentenvisum (stage) voor Brazilië. Ik mis nog een document, namelijk het volgende:
If the traineeship is to take place in a non governmental institution (a private company, for instance), an introductory/intermediary letter is required from a recognised student exchange organization- having its seat in Brazil (e.g. IAESTE do Brasil, AIESEC, FGV), or an international co-operation organisation, or co-operation department of Brazilian Ministries.
Mijn vraag is hoe ik zo snel mogelijk een geldige oplossing kan vinden voor dit probleem. Het liefst zonder inschakeling van een erkend studentenuitwisselingsorganisatie, dus bv. via de universiteit daar. Nu is het zo dat eigenaar van het bedrijf ook een baan heeft op de lokale universiteit en dus zo zijn connecties heeft daar, misschien kan daar wat mee gedaan worden.
Bedankt!
Edit: Heeft iemand misschien een voorbeeld van zo’n introductiebrief? (engels of portugees)