documenten studentenvisum aanvraag

Voor de aanvraag van mijn studentenvisum moet ik een bewijs van inschrijving/registratie uitgegeven door een Braziliaanse organisatie tonen.

Nu vraag ik mij af of ik echt de originele ‘enrolment’ documenten nodig heb (dus dat de onderwijsinstelling de documenten moet opsturen vanuit Brazilie naar mij) of dat het ook voldoende is als de onderwijs instelling de ‘enrolment’ documenten scant en via e-mail stuurt, waarna ik het uitprint en hiermee naar de ambassade ga?

heeft iemand hier ervaring mee?

Wetende dat ze hier extreem burocratisch zijn (en al zeker ivm visum-aanvragen, en nog meer op de ambassades) zal je maar best voor originelen zorgen want anders vrees ik dat je moeite voor niks zal wezen.

Tropische groet uit Salvador da Bahia

Hey Stefanie, wanneer en hoe lang ga je in Brazilie studeren, als ik vragen mag? Ik probeer momenteel ook die kant op te komen, vandaar. Bedankt, en succes met de bureaucratie!

Hi Ewoud, de bedoeling is om vanaf september 2012 te beginnen voor sowieso 6 maanden en als het mogelijk is 10 maanden tot 1 jaar.
Daarom heb ik redelijk wat haast achter het visum, maar het duurt ontzettend lang en de documenten komen telkens maar niet aan, vandaar mijn vraag of ingescande documenten ook voldoende waren.

Wanneer ben jij van plan om daar heen te gaan en met welk doel?

Hi BraBahx,
Ik zou het kunnen proberen toch, en als zij aangeven dat ik de originele nodig heb dan weet ik dat in iedergeval. Of kom ik dan meteen niet meer in aanmerking voor een visum aanvraag?

Natuurlijk kan je altijd proberen, men zal jou (ergens) wel op de rechte weg zetten.
Succes met je aanvraag !