**Interview met Evert: emigreren naar de Carribean **
Evert, op Wereldwijzer hailwood, heeft plannen om naar Saint Vincent te emigreren. Wanneer precies is nog niet gepland, maar in ieder geval binnen 5 jaar. Hij is er nu al 5 keer geweest en is al geaccepteerd door de inwoners. Ook heeft hij al een stuk grond, waar hij een huis gaat bouwen. Wat beweegt Evert om naar dit eiland in de Caribische zee te verhuizen. Wereldwijzer vroeg het hem.
**1. Naar welk land ben je van plan om te gaan emigreren? **
Naar Saint Vincent, een land in de Caribische Zee
2. Wanneer zijn deze plannen ontstaan?
De emigratieplannen zijn er al jaren, maar ik wist nog niet welk land het zou worden. Dat kwam pas later door een man die ondertussen een hele goede vriend is geworden. Hij is eigenaar van een groot stuk land op St. Vincent, dat hij geërfd heeft.
3. Wanneer ga je definitief naar dit land emigreren?
Wanneer precies is nog onduidelijk, maar in ieder geval binnen 5 jaar.
**4. Wie zijn je mede-emigranten? Of ga je alleen? **
Mijn mede emigranten zijn mijn vriend Clyde Wilson, Maggy en mijn vriendin.
5. Welke formaliteiten heb je en/of moet je nog regelen om in dit land te mogen gaan wonen?
Ik heb er al grond. Verder zijn we hard bezig met de formaliteiten.
6. Wat is je motivatie om naar dit land te verhuizen?
We zijn er nu 5 keer geweest en onze motivatie is dat het daar relaxter leven is, dat je geen belasting hoeft te betalen en dat de benzine goedkoper is.
**7. Wat zijn je verwachtingen ten aanzien van het emigreren? **
De verwachtingen zijn dat we er een mooie oude dag kunnen hebben die qua omgeving en leefwijze goed te noemen is.
8. Wat is de grootste aantrekkingskracht van dit land voor jou?
De aantrekkingskracht is de natuur, het klimaat en de mensen. En dat er bijna geen criminaliteit is.
9. Hoe denk je straks om te gaan met de cultuur- en taalverschillen?
Ach cultuurverschillen zijn er, maar dit is gewoon een kwestie van aanpasen. Men spreekt er Engels en dat is geen probleem.
10. Wat zijn je plannen om de integratie met de plaatselijke bevolking soepel te laten verlopen?
Ik ben al geaccepteerd daar.
11. Heb je al een huis en baan in dit land gevonden?
Ik heb er grond en een huis in aanbouw. En ik ga voor mezelf werken.
12. Denk je dat je ooit nog van plan bent om terug te keren naar Nederland?
Jazeker kom ik nog terug naar Nederland, voor de kids en vrienden.
Links bij dit interview:
-Wonen en werken in het buitenland Forum
.