International Schools

Hi,

Ik wil graag over twee jaar gaan wonen en werken in Zuid-Spanje als leraar Engels op een middelbare school. Inmiddels heb ik gehoord dat het bijna onmogelijk is als buitenlander geplaatst te worden op een school van de staat. Bij taleninstuten werken is wel mogelijk, maar dat verdient weer niet zo veel. Toen dacht ik aan International Schools. Kan iemand mij vertellen of er International Schools zijn in Andalucia die wel buitenlanders aannemen die de lerarenopleiding Engels hebben gedaan, wat de hoogte van het salaris is en hoeveel uur een werkweek bedraagt (lesuren en additionele taken)?
Of misschien ken je een Nederlander of Engelsman die op een internationale school werkt waarmee ik kontakt mee kan opnemen. Dat zou ik fantastisch vinden. Alvast heel erg bedankt.
Take care,

Linda

Hoi Linda,

Ik neem aan dat je je eerst het spaans eigen hebt gemaakt. Momenteel ben ik me ook aan het orienteren om in de omgeving van Malaga/Sevilla te gaan wonen en werken. Alleen beheers ik het spaans nog niet. Ben in de veronderstelling dat je een zogenaamd DELE-certificaat nodig hebt om uberhaupt als buitenlander aan de slag te kunnen in Spanje? Verneem graag je reactie.

Groetjes,

Ronald
ronald.meyer@wanadoo.nl

Hey Linda,
Wat ronald zegt klopt. Je moet vloeiend Spaans spreken en dan nog wordt het moeilijk omdat er heel veel engelsen in die regio wonen, native english speakers dus waar jij (wij) gewoon altijd een achterstand bij zullen hebben, international schools nemen doorgaans alleen native speakers aan. in madrid (en andere iets rustiger delen van spanje) schijnt het makkelijker te zijn om een baan te vinden. in elk geval moet je zorgen dat je er voor het begin vh schooljaar bent, dan worden de meeste mensen aangenomen. Succes!
Angela