een jaartje wonen in spanje

Hallo,

Ik ben wendy, mama van 2 kleine kindjes. Mijn man en ik geven beiden les in België. Onze droom is om een jaartje te kunnen vertoeven in Zuid-Spanje en daar ondertussen te werken, het liefst in een internationale school of elders…
Tot hiertoe was het nog een droom maar we zouden echt de stap willen zetten als we een huurwoning kunnen vinden en ev. werk voor één van ons beiden.De kindjes kunnen naar school daar.
Zijn er ev. mensen die ook deze stap hebben ondernomen of die mij een beetje vooruit kunnen helpen zodat onze droom werkelijkheid wordt…

Hartelijk dank, Wendy

Hallo Wendy,

Heb jaren geleden de tap ook genomen alleen is het niet bij een jaartje gebleven.
Huurwoningen zijn over het algemeen niet zo moeilijk te vinden hoewel je hier in Malaga wel bereid moet zijn om te betalen want om in een goede buurt te wonen is niet echt goedkoop te noemen als je het met Nederland vergelijkt.
Werk vinden op een internationale school daar kan ik je niets over zeggen maar het klinkt me niet makkelijk in de oren.
Maar wat let je om eens contact te maken met die scholen en op die manier iets wijzer te worden.
Op zich denk ik wel dat je je zelf beperkingen oplegt door al te zeggen dat het maar een jaartje is.
Maar goed, niets is onmoghelijk uiteraard:-)

Succes en groeten vanuit Malaga