Dacht dat jullie het misschien ook wel interessant zouden vinden.
Het paste in het thema van die editie:
“Verhalen over corruptie en uitbuiting bezorgden prins Willem-Alexander slapeloze nachten. Nu hij zijn vakantievilla in Mozambique gaat verkopen zullen we nooit weten wat de gezinsvakanties hadden kunnen betekenen voor armoedebestrijding. Hoe zit het met jouw vakantiepret? Lees deze maand in IS hoe de plaatselijke bevolking van jouw reisje kan profiteren. Goede nachtrust verzekerd!”
hier in een nogal onrustige (kids play the game=kheem) webshop in BKK ga ik niet nazoeken wat het precies was. dit artikel kan niet nieuw zijn-ik heb nog oudere andere bladen over 3e wereld/intern.samenwerking (ooit gekocht in de bieb-na afgeschreven)- waar precies dezelfde titel in staat.
Overigens: als khun dorpshoofd=kamnan baan niet profiteert-dan verdient er helemaal totaal niemand in dat baan (=dorp) een kip (=naam van het geld in Laos, zeg kiep) aan je. Blijft me altijd verbazen dat mensen denken dat de allerarmsten zouden profiteren-de beste zakenlui hebben genoeg verstand + relaties om te snappen wat die witneuzen willen en het uit de grond te stampen. Als de ondernemende zakendame (dat zijn het meest-tenminste een punt voor de feminisme in Laos) nog wat tham bun=goede werken doet, dan huurt ze wat echt armen voor de cleaning of wat dan ook.