Hallo allemaal,
Ik woon sinds een paar weken in wales, en vroeg me af hoe ik me moet inschrijven in de gemeente. moet dit via een website of organisatie?
gr marjanne
Hallo allemaal,
Ik woon sinds een paar weken in wales, en vroeg me af hoe ik me moet inschrijven in de gemeente. moet dit via een website of organisatie?
gr marjanne
Het is verstanding om je aan te melden voor de Electoral Roll. Je kan je gemeente bellen en dan een forumulier invullen. Als je op de electoral roll staat, ben je soort van ingeschreven bij de gemeente en mag je stemmen op de gemeenteverkiezingen en de Europese verkiezingen en het is goed voor je credit history, mocht je later een hypotheek willen.
groetjes
Christina
Hallo,
Over een maandje ga ik verhuizen naar Newcastle en er is nog 1 ding waar ik nog niet gerust over ben. Ik heb nu verschillende posts gelezen om meer te weten te komen over het “inschrijven” bij een gemeente o.i.d.
Mijn vriend zei al dat het voldoende is als je op rekeningen vermeld staat. Maar dat lijkt me raar en niet voldoende. Ik schrijf me immers toch uit hier bij mijn gemeente en dan zou ik me vervolgens niet ergens anders hoeven te melden? Heb al in verschillende posts de Electoral Roll voorbij zien komen, maar ik hoef dus niet langs bij bijv. de Nederlandse ambassade in de UK?
Nee, je hoeft je inderdaad helemaal nergens in te schrijven.
De electral role is volledig vrijwillig, maar zoals je hierboven leest wel handig en in je eigen voordeel als je nog eens een lening of hypotheek wilt afsluiten.
Goh, hoe makkelijk kan 't toch zijn
Nederland met al d’r regeltjes & verplichtingen…