De 4 sterrenhotel ligt centraal , in het begin van Jalan Malioboro.
Dichtbij de Cenraal station , en op een loop afstand van de beroemde “bloemenmarkt” Pasar Kembang .
Het is een andere soort bloemenmarkt zoals wij het kenen in Amsterdam , de bloemenmarkt aan het Singel.
De kraton is ook op “loop” afstand , de bruisende Jalan malioboro en de Mall Malioboro ook op loop afstand.
Het is een “oude” hotel , met traditie en gemoderniseerd aan de eisen van deze tijd.
Je kan je laten verwennen bij de Spa , ergens boven .
Aan te bevelen om zo’n massage behandeling onder te gaan . Aduuh , enak sekali.
Je kan binnen ook eten in zo’n chinees restaurant , alleen was het een beetje stil.Het eten is lekker genoeg , de meeste toeristen eten vaak buiten , vandaar dat de kleine restaurant niet zo druk bezocht werd.
Als men een kleine stadstoertje wil maken met de beca(fietstaxi) zou ik de "huis beca"van de hotel nemen.
Dat zijn georganiseerde , met nr en logo van de hotel.
Dan weet je dat je in goede handen bent.
Ze staan voor de ingang .
Je kan gewoon zeggen welke route je wil maken , en niet zomaar naar "ongure"batik galleries wordt meegesleept en eventueel “afgezet” te worden.
Omdat ik Indonesisch spreek , heb ik daarna een leuk gesprekje gehad met die "abang beca ", de beca driver.
Heb even “geintervieuwd” , een beetje omong kosongen .
Kom te weten wat hij verdiende , waar hij slaapt(in zijn beca) en waarom hij daar slaapt.
Een rumah kontrakt (kos2 -an) is voor hem te duur .
En hij heeft een niet afgemaakte SMP(Mavo opleiding) opleiding.
Jong getrouwd , gelukkig dat zijn 3 kinderen de SMA (Havo) hebben gehaald.
Maak ik ook gesprekken met de SatPam(bewaker) , vraag gewoon wat hij verdient etc etc.