Informatie

Hallo ,
Ik ben sanneke lacroix .
Ben een meisje van 15 jaar.
En heb mijn hart verloren in turkije , alanya om precies te zijn.
Ik weet nu al zeker dat ik daar wil gaan wonen.
Of in iedergeval proberen , ik weet het leven daar is niet gemakkelijk ( hier in nl ook niet maar goed haha )

Ik ken alanya al zeer goed kan ik zeggen.
Ken veel mensen , heb een vrienden groep kunnen opbouwen.
En familie ( geen bloed verwanten maar gewoon familie ).

Ik zit nu in mijn 3 e jaar vmbo tl.
Ik moet dus gaan kiezen wat voor leer sector ik wil . Ik heb hier voor gekozen zorg en welzijn zodat ik ( voor mij ) grootste kans op slagen heb met mijn diploma . Daarna wil ik toerisme studeren .
Daar begint het dus al .
Ik weet dat ik in het toerisme will werken maar weet niet precies wat.
Ik zit te denken aan gids .
Maar dat kun je ook niet je hele leven blijven doen plus het betaald niet echt goed tot wel gewoon niet goed laten we wel wezen.
Dan probleem 2 ik heb alleen een nederlandse nationaliteit . Ik ben er achter gekomen dat het sinds kort toegestaan is om 2 nationaliteiten te hebben een europese en een turkse . Hoe gaat dat in zijn werk ? ( alles van af dat ik 18/19 ben natuurlijk ) mijn moeder en ik zouden nu ook graag naar turkije willen verhuizen maar we weten niet hoe het zit met middelbare school daar ? Moet ik de turkse taal al bezitten om er les te mogen volgen? Wat zijn te gemiddelde school kosten . ( in alanya als dat uberhaubt al mogelijk is )
Dan komen we op de werk vergunning?
Daar weet ik al helemaal niets van ?
Ik weet ook niet wat de mogelijkheden zijn qua werk en of ze in turkije opleidings gebonden zijn?
Ik zou graag in mijn jonge jeugd jaren in het toerisme willen werken een leuke baan . Maar ja op je 30ste willen ze je niet meer als reisleider natuurlijk wat dan ??
Hoe zit het met het halen van rijbewijzen ? Beter om deze in holland te halen vanwege geldigheid?
Studeren in turkije zijn daar nog dingen die belangerijk zijn om te weten?
En natuurlijk vliegtickets en woning .
Nu kopen me moeder en ik altyd last minute een los ticket . En als ik zeg last minute bedoel ik donderdag nacht kopen vrijdag middag weg . ( nog zijn de tickets stik duur ) dan regelen we eigen vervoer via otogar . En we gaan altijd naar een appartement sesam. Niets speciaals gewoon goedkoop. Maar weet iemand adressen voor tickets naar antalya en koop / huur woningen? Apartement ook goed natuurlijk.
Dit was het wel zo’n beetje .
Voor de personen die de tijd hebben genomen om dit alles te lezen . Vriendelijk bedankd!
Alles van informatie is welkom !

Groetjes ,
Sanneke lacroix
( s-anneke13@live.nl )
Fb sanneke lacroix
Ig sannekelacroix

Via Wereldwijzer app