Ik ben een student geneeskunde en ga binnenkort voor een stage naar Semarang. Ik vraag me af of mensen hier informatie kunnen geven over alle praktische zaken (woning, kosten (wat is de gemiddelde prijs), eten etc.). Verder hoelang je onderweg bent vanuit Nederland. Alvast bedankt voor de info
Wellicht kun je eens een kijkje nemen op de site indahnesia.com Veel info is daar te vinden/te vragen. De site word bezocht door veel mensen die reeds in Indonesie wonen/werken. Daar is meer info te vinden dan dat je hier kan vinden. gebruik op die site eerst maar eens de zoekfunctie .Kan natuurlijk ook even alles van die site hier naar toe kopieren, maar dan moet deze site gaan uitbreiden…
Hoi,
hoe lang je vanaf Nederland onderweg bent, hangt af van welke vlucht je naar Indonesie neemt. Er gaan geen non-stop vluchten naar Jakarta, dus zul je 1 of 2 keer moeten overstappen. In totaal kan je rekenen op 16-20 uur. Vanaf Jakarta kun je naar Semarang vliegen, zal ongeveer een uurtje duren. Een andere mogelijkheid is met de trein. Er gaan dagelijks verschillende treinen van Jakarta rechtstreeks naar Semarang en dan duurt het een uurtje of 6.
Even uit de Lonely Planet: de prijzen voor ho(s)tels variëren van 40000 (budget) tot 600000 (midrange). Eén euro levert ruim 14000 rupiah op. Wanneer je langer in een hotel verblijft kun je vaak korting krijgen.
De prijs van eten zal niet verschillen met andere javaanse steden, dus voor 1-2 euro kun je een fatsoenlijke maaltijd krijgen. Wanneer je op straat eet bij een kaki lima, ben je nog minder kwijt.
Ik ben zelf nog niet in Semarang geweest, dus ik kan je niet echt specifieke tips geven. Ik hoop toch dat je er iets aan hebt…
Groetjes Raoul.
ps. Er is wel een (nederlandse) site over semarang: www.semarang.nl Misschien kan die webmaster je nog verder op weg helpen.