Informatie over emigreren naar Engeland

Hallodit is mijn eerste keer dat ik deze site gebruikt, ik heb plannen om naar Engeland te emigreren dit jaar. Ik heb zelf een Nederlaandse nationaliteid en mijn man een Jamaicaanse nationaliteid. Wat moet hij doen om naar Engeland te komen? En zijn er veel werk in het bouwsector en in welke steden? Hoop dat iemand mij kunt beantwoorden.

Vriendelijke groeten
Goffe

Hallo zijn medicijnen ook gratis in Engeland. Ik heb schizofrenie en gebruik antipsychotica middelen en rustgevende middelen prometazine en lorezepam.

Hallo is er misschien iemand die weet of medicijnen in Engeland ook gratis zijn? Ik heb schizofrenie en gebruik verschillende medicijnen ik had al een bericht gepost maar nog geen reactie dus ik probeer het nog een keer hoop dat iemand reageerd.

Groetjes Fabian

Hi Fabian,

Je kunt het beste even kijken op de website van de NHS zie onder daar wordt het allemaal uitgelegd.

groet,
Christina

Christina dank je wel voor de info!

Fabian

Veel informatie, wat fijn! Hier ga ik zeker even bijlezen zo nu en dan.
(Om heel eerlijk te zijn reageer ik hier voornamelijk even gauw vanwege de e-mail notificatie bij een reactie, zodat ik het makkelijk terug kan vinden :blush: Ik heb nu niet heel veel tijd!)

Liefs,

Ik zit ook met die vraag :slight_smile:
Ik moet alleen nog wel 3 jaar wachten omdat mijn partner dan pas officieel zijn Belgische permanente verblijfsvergunning krijgt.
Ikzelf 48, op invaliditeit sinds april 2013 door MS en is nu borstkanker erbij.
Mijn neef woont in Engeland en we praten erover om naar daar te emigreren.
Mijn partner zou daar meteen aan de slag kunnen bij mijn neef.
Maar wat met mijn inkomen?
Ik heb invaliditeitsuitkering vanuit ziekenkas cm, wat moet ik doen om daar in Engeland die te kunnen behouden?
Hopelijk zijn er hier ervaringsdeskundige op dat vlak

Alvast bedankt

Hallo Knufje, het beste dat je kan doen is contact opnemen met de ziekenkas, die kunnen je vertellen of je die uitkering behoud als je naar het buitenland verhuisd. Als je in Nederland een invaliditeitsuitkering hebt en je verhuisd naar het buitenland dan kun je deze gewoon behouden en word deze bruto uitbetaald. Dit is meen ik op Europees niveau zo geregeld, maar kun je het beste navragen bij je eigen uitkeringsinstantie.

Het is zeker niet zo dat je per direct in aanmerking komt voor een uitkering hier in de UK. Houd er rekening mee dat uitkeringen hier een stuk lager liggen dan op het vaste land. Als je partner een full time baan kan krijgen hier dan is dat enorm meegenomen, hij moet deze baan wel minimaal een half jaar hebben voor hij in aanmerking kan komen voor een uitkering, mocht hij die baan onverhoopt kwijt raken. Uitkeringen hier liggen op dit moment op £73.10 per week voor een alleenstaande en £114.85 per week voor een stel, mits beiden geen werk hebben.

Bianca

1 like