Wie heeft er reiservaring in Antakya, en in het gebied tegen de Syrische grens aan? Welke informatie kan je me geven over archeologische monumenten? Ik wil in september daar rondreizen.
Mira
Wie heeft er reiservaring in Antakya, en in het gebied tegen de Syrische grens aan? Welke informatie kan je me geven over archeologische monumenten? Ik wil in september daar rondreizen.
Mira
Beste Mira,
Je zal een heel mooi gebied bezoeken door weinig toeristen gekend. Antakya ligt tegen Mersin.De laatste badplaats van Turkije.Nieuw maar onbekend.Het ligt in het Tarsusgebergte en voor mensendie van geschiedenis houden een plek bij uitstek.Ik was 5 jaar geleden in die streek omdat ik met de auto door Turkije moest om de veerboot te hebben naar Cyprus ,Turks gedeelte. Vandaar heb ik een paar dagen rond Mersin rondgetourd omdat er niet elke dag een overzetboot was. Zo heb ik die plaats ondekt.Als je op de zoekmachine alta vista de naam antakya intikt komt er eerst Antalya op omdat veel mensen het verwarren met Antkya. Maar een beetje lager krijg je veel adressen van websites over Antakya.
Je zal een prachtige reis hebben in een prachtig onbekend gebied;
Veel succes en veel cultuurgenot.
Groetjes
Franka
Originally posted by 2opwegnaar8@12-06-2004, 23:00:40
**Wie heeft er reiservaring in Antakya, en in het gebied tegen de Syrische grens aan? Welke informatie kan je me geven over archeologische monumenten? Ik wil in september daar rondreizen.
Mira**
Beste Mira,
Ik kom uit Antakya en ik woon sinds 3 jaar in nederland.
Over archeologische monumenten kan ik alleen maar een ding zeggen alles is aanwezig in het archeologisch museum,de stad is net zo als een open museum.Er is een kerk,een oud kasteel en de eerste cristelijke kerk in de wereld.
dat is een echte authentieke turkse stad in een mooie groene heuvelachtige omgeving.
Het is nog steeds niet toeristisch maar er zijn mooie hotels,goede restaurantjes overal.
Als je nog verder vragen hebt neem maar contact op met mij.
Groeten
Bulent
Hallo Mira,
Helaas moet ik zeggen dat wat Frank over Antakya verteld dat niet juiste informatie is. Antakya ligt op het grens van Syrie en tussen provincie Mersin en Antakya ligt een andere grote provincie, Adana. Ik ben geboren en getogen in Antakya. Zoals Bulent verteld, Antakya heeft 2e grootse mosaikmuseum ter wereld na eene die in Italie is. Antakya is een openlucht museum. Op de bergen van Habibi Naccar kan je heel de oude lange muren die opgebouwd om Antiosh te verdedegen, zien. Harbiye is een van de belangrijkste deel van Antakya en daar kan je heel veel watervallen en ‘dafne bomen bossen’ zien. Harbiye was een heel oude woongebied van de rijke Romeienen. Helaas oude romeiensebrug in het centrum van Antakya lag, in de jaren 70 moest vervange wordt door een hoge nieuwe betonne brug. De oude ‘centrum’ staat nog bijna zoals een paar honderd jaar geleden en als je naar oude gedeelte van de staat gaan, naar de ‘habibi naccar’ gebergde, daar kan je heel oude smalle straten en huizen zien. In Turunclu gemeente, gelijk naast Antakya, staat een heel oude watermolen van de romeinse tijd (heel veel mensen kennen dat niet. Van deze prachtige watermolen blijft maar helaas twee muren over). In Vali Urgen Alani (Vali Gobegi) kan je toeristish info kantoor vinden en alle informatie die je nodig heeft kan je daar vragen.
Groeten en heel veel succes in mijn stat.
H. sahin