Ik wil graag in februari/maart naar Vietnam voor een week of 3. Het liefst reis ik vanuit zuid naar noord.
Nu kan ik een retourticket kopen of ik kan 2 losse tickets kopen (heen noord, terug zuid). 2 losse is wel een stuk duurder en met een retourticket zou ik een vliegticket vanuit noord naar zuid kunnen boeken.
Daarom vroeg ik me af of reizigers die al naar Vietnam zijn geweest me hierbij kunnen adviseren. Wat hebben jullie gedaan?
Ik denk dat je wat moet gaan puzzelen en prijzen moet gaan vergelijken omdat je ook wat andere opties zijn.
Praktijk wijst uit dat 1 enkeltje voor de heen reis en een apart enkeltje voor de terug reis de duurste optie is.
Ik ga nu niet over de prijzen , want deze ga ik niet bekijken en laat aan jouw over of aan andere mensen die willen reageren.
optie 1
Je kan bij een maatschappij een ticket kopen voor heen Saigon en terug vanaf Hanoi.
Is goedkoper dan aparte tickets.
optie 2
Je koopt een retour ticket op of Saigon of Hanoi en neemt dan een binnenlandse vlucht naar de luchthaven van vertrek.
optie 3
Je koopt een retour ticket op bijv. Bangkok, Hong kong , Singapore enz.
Dan een ticket naar Saigon en een ticket van Hanoi naar Bangkok ( of anderen ).
Met een goedkoop ticket op Bangkok ( of de andere ) en goedkope andere tickets naar en van Viet Nam, misschien ook een optie.
Dus dit is even wat internetten en googlen, en dan de prijzen vergelijken.
Kom je er niet uit en wil je hulp, misschien dat er hulp komt van andere mensen met tip.
Let wel op dat prijzen van ervaringen van bijv 2012 niet meer helemaal aktueel zijn, dus deze wel even checken naar de huidige prijzen.
Zelf vlieg retour op Saigon en dan vlieg ik naar bestemmingen waar ik wil zijn.
Wij vertrekken 30 maart voor 24 dagen naar Vietnam en wij landen op Hanoi en vertrekken vanaf Saigon en dit met Singapore Airlines.
Ik ben rond deze tijd vorig jaar gaan vergelijken en puzzelen (en ik ben een echte Scrooge als het om centen gaat :)). Hierbij heb ik vooral gebruik gemaakt van deze site: http://matrix.itasoftware.com/
Het lijkt inderdaad goedkoper om van hetzelfde vliegveld te vertrekken maar 3 weken voor noord - zuid en terug is te weinig (op advies van Ton). Dan zou je dus nog een binnenlandse vlucht moeten zoeken.
Waar je ook naar moet kijken is de reistijd: goedkoper is vaak langer reizen, tot wel 40 uur onderweg! Maar dat is een eigen keuze.
Het Russische Aeroflot was (op het moment dat ik vergeleken heb) het goedkoopste en snelste maar ik voelde me niet zo fijn bij die maatschappij (een gevoel, niet op feiten gebaseerd).
Uiteindelijk met een aanbieding van Singapore Airlines iets duurder uit maar kwalitatief zou het wel goed moeten zijn met een totale reistijd op de heenweg van 19.25 uur en de terugweg van 23.40 uur (shoppen in Singapore want daar stap je dan over!).
Dus mijn conclusie is dat je kunt besparen met losse tickets (optie 3 van Ton) maar persoonlijk heb ik ook de prijs/kwaliteit verhouding mee laten wegen en kom ik toch uit op een retourticket maar dan van een ander vliegveld terug.
Dank voor de info! Ik dacht in maart te gaan, maar dat hangt even van de werkgelegenheid af. Toevallig deze week een weekje vrij en ga ik eens even kijken naar de optie. Nogmaals dank en jij sowieso een fijne vakantie!