Informatie nodig over reclamepost in Engeland

Ik ben een vierdejaars CE-studenten en moet voor mijn afstudeerproject, de markt voor Engeland onderzoeken m.b.t. folders/ online folders en daarbij heb ik een aantal vragen waar ik graag antwoord op willen hebben. Het zou heel mooi zijn als jullie mij daarbij kunnen helpen.

-Krijgt men in Engeland ook reclamefolders door de bus, zoals wij een pakketje aan reclamefolders krijgen?
-Zo ja, in welke mate (vergelijkbaar als in NL)?
-Zo nee, waarom werkt dit in Engeland niet?
-Liggen er ook reclamefolders in de winkels, zoals hier in Nederland te vinden is?
-Werken ze veel met catalogussen, meer dan in NL?
-Zijn er redenen (qua cultuurverschil en dergelijke) waarom online drukwerk (folders, brochures, catalogussen, enz.) het niet goed zal doen?
-Als er bedrijven zijn die reclame drukwerk versturen, welke bedrijven zijn dit dan (bv. bouwmarkten, supermarkten, enz)?
-Welke vorm van drukwerk wordt het meest in Engeland gebruikt (geef een cijfer en een reden als het kan) te kiezen tussen:
folders
brochures
magazines
vakantiegidsen
catalogussen
kranten

hey hey
om even antwoord te geven op je vragen

• ja maar niet zo zeer als paketje, meer individuele dagen van de diverse aanbieders (zoals 1 dag per week een aldi krant, een andere dag de nettorame aanbiedingen en erg veel folders van locale restaurants/tak-aways)
  • vooral die laatste (rest.folders en bouwers) krijgen we erg veel door de deur (zeg toch wel 4 perweek)
  • of het werkt weet ik niet, je wordt er soms een beetje mee overspoelt maar het is voor veel “bedrijven” een goedkope manier om reclame te maken en potentiele klanten te vinden.
  • in de winkels heb je de prikborden en sommige winkels hebben een “stand” met daarin folders
  • catalogussen heb je wel maar die zijn veel op aanvraag, die krijg je niet zomaar door de deur. maar de grotere winkel ketens hebben ze vaak wel bij de ingang liggen