Informatie Apulië

We trekken met twee koppels begin mei naar Apulië. We maken daar een rondreis van 8 dagen met een huurauto. Ik ben volop informatie over te bezoeken plaatsen aan het zoeken, doch dat is niet zo eenvoudig. Er bestaan bvb. geen reisboeken over Apulië. HJeeft er iemand ervaring met bezoek aan Apulië? Of kan iemand ons een reisverhaal of omschrijving bezorgen? Alvast bedankt.
Nonno

Apulië - Puglia :

Alle beetjes helpen, maar dit is toch al heel wat !

(vervolgpost informatie Apulië - Puglia)

-De grotkerken van Apulië en de stad Matera
http://www.italiedavivere.com/dorpen-steden/de-sassi-van-matera-155-grotkerken-in-sprookjesachtige-straatjes/

Hopelijk hebben jullie er wat aan !

Bedankt, ik kan nu aan de slag.

Vriendelijke groeten,

Nonno

Goedemiddag,

ik woon er al 16 jaar en we hebben een B&B.
Helaas zit de site een beetje tussen de oude en de nieuwe, maar er is hier echt heel veel te doen en te zien.
Mochten jullie nog overnachtingsadressen zoeken: ww.villalavanda.nl (de nieuwe site, nog niet helemaal af en juist de informatie over Puglia is nog niet volledig) en www.villalavanda.eu is de oude site.

Mvrgr,

B&B Villa Lavanda, bij Alberobello.

Ik heb al vernomen dat je vanuit Nl kunt reizen met een trein naar Bari, maar wat zijn bijv. de kosten en is het eiland zó groot dat je minimaal 2 verblijven moet huren ? Bij welke maatschappij hebben jullie de auto bijv. gehuurd; bezienswaardigheden kan ik wel via internet opzoeken, maar deze vragen vind ik wel belangrijk. Alvast bedankt Indesco

Puglia is geen eiland hoor. Het is de hak van Italië. Het is inderdaad een vrij groot gebied. Wij hebben in 18 dagen tijd op vier verschillende plaatsen gelogeerd. We hebben heel Puglia, van noord naar zuid en van oost naar west, gezien en ook Matera (Basilicata) nog meegenomen. Wat trouwens de highlight was van onze trip.
Wij hadden een auto van Sicily by Car (gehuurd via Auto Europe).
Met de trein van Nederland naar Bari? Ik zou het niet graag doen. Je kan tegenwoordig vliegen voor een prikje.

Vorig jaar ben ik naar Apulia geweest met de familie. We vonden het erg leuk met de prachtige stranden en natuurlijk het lekkere eten. Bari moet je sowieso bezoeken. Leuk havenstadje. Als je een tour met baja bikes doet zie je in een korte tijd heel veel. Ik kan aanraden om bij La Ciclatera te eten, was erg lekker!

leuk ik wil volgend jaar gaan.alleen hebben wij geen rijbewijs,dus wij gaan treinen.denk erover om in bari te zitten,en vandaar uit dagjes weg te maken.iemand dat wel eens gedaan?en meer tips zijn welkom wat te doen en zien en te eten enzo.