Iemand bekend met Puglia ? En kun je hier ook met de trein naartoe reizen vanuit Nederland ?

Wij willen volgend jaar naar Puglia, maar ik ben niet meer zo’n held om met het vliegtuig te gaan en vanuit ons nieuwe huis straks is het ook niet echt logisch, dus ik vroeg mij af wie er bekend is met Puglia en of het mogelijk is om vanuit Nederland met de trein naar Puglia te reizen; zoveel mogelijk informatie graag, ook v.w.b. de bezienswaardigheden. Dank je wel. Indesco

Hallo Indesco,

Vanuit Amsterdam doet de trein er ongeveer een dag over om in Bari te arriveren. In Puglia zelf kun je makkelijk met de trein in de kleinste dorpjes komen.

Veel info over bezienswaardigheden vind je hier: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=155793

Hoe lang willen jullie gaan en hoe doen jullie dat met overnachtingen?

Dag Jeroen, bedankt voor de informatie; ik had ook wel gedacht dat het zeker een dag zou duren want toen ik 16 was, ben ik met de trein (en mijn hartsvriendin van school) naar Rimini gegaan en toen hebben we ook een slaaptrein gehad. Is het een mooie trip vanuit Amsterdam ? En ik neem aan dus rechtstreeks ? Weet u nog wat de kosten ca. zijn ? Wij willen 2 weken gaan en v.w.b. de overnachtingen weet ik ook nog niet; suggesties ? Vind het ook wel leuk om een huisje of villa te huren; hebben wij in Toscane ook gedaan, was erg leuk ! Nogmaals bedankt en ik hoor het graag allemaal. We gaan denk ik pas rond mei/juni (lijkt mij een mooie periode om daar te zijn) maar wil het nu al gaan regelen :wink:

Wij hebben een nachttrein van Bari naar Milaan genomen.
Daar hebben wij een auto gehuurd. En een 1000 km. Gereden
Wij hebben dit in April gedaan. Zeer rustig, mss voor sommige wel te rustig, want er is nog veel gesloten dan.
Onze toer:
Alberobello dat zijn de Trullis hé
Trani, castel del Monte, Ostuni, Capo S maria di Leuca, Lecce, Brindissi, il Gargano
Vriendelijke groetjes, Corry

Dank je wel voor deze info Corry !

Foutje, wij hebben de nachttrein nr Brindisi gehad.

Vermits hier in een post wordt verwezen naar een Topic waar ik het al over Puglia had dan toch nog maar dit :
Zeker uitwijken van Puglia naar de regio Basilicata voor bezoek aan Matera met zijn grotwoningen : zo niet heb je m.i. wel het indrukwekkendste van deze reis gemist.
Erg toeristisch maar wel bijzonder Alberobello voor zijn meer dan 1500 trulli. De mooiste trulli hetzij vervallen, hetzij opgeknapt staan in de velden of langs wegen.
Lecce, een stad met veel barok wordt ook omschreven als “Lecce, het Firenze van het Zuiden” : toch wel sterk overdreven.
De mooiste hotels zijn de masseria, nl. boerderijen omgebouwd tot erg mooie en comfortable hotels.
Wil je héél Puglia aandoen heb je minstens 2 verblijfplaatsen aan te doen ook al doe je het met een huurauto.

@Indesco : je stelt een vraag over Puglia/Apulië op het sub-forum “Perugia Forum”. Puglia is een regio helemaal in de hak van de laars en Perugia is een stad in de regio Umbria/Umbrië in Centraal Italië.

Beste Stancy, bedankt voor de informatie. Je hebt gelijk over Perugia en Puglia; ik haal deze 2 altijd door elkaar, terwijl ik zelf in Perugia/Umbrie ben geweest gecombineerd met het prachtige Toscane; sorry !!

Beste Jeroen, ik heb verder niets meer vernomen op mijn reactie voor het reizen naar Puglia; jullie zijn vanuit Amsterdam naar Bari getreind en waar hebben jullie overnacht dan. Wij willen zo’n 14 dagen gaan maar willen iets meer info over Puglia. De bezienswaardigheden zijn overal op internet te vinden, maar bedankt voor de link. Groetjes, Indesco

PS. Anderen mogen ook reageren !!!