Info Voor Newyork.

Hoi allemaal.

Ik wil graag na NewYork om er dan voor altijd te blijven.
Maar hoe veel geld moet je hebben om in het land te blijven?
En is het moeilijk om daar werk tevinden?(Algemeen)
En Is het moeilijk om daar en huisje tekrijgen?
En moet je ook voor af betalen naast de huur?
En waar wonen de meeste Nederlander’s in NewYork?

Alvast bedankt met vriendelijke groeten Marchina.

hey marchina83

jah het is moeilijk om te overleven in NY je hebt minimaal 5000euro bij de hand voor het geval dat. Om een kamer te vinden moet je het niet hebben van een kamer in het centrum zkrs niet in Long Island waar het super duur is ik weet dat het niet leuk is maar je zal wat moeten zoeken in de achterstandswijken of bij wijken die creatief zien waar alle artistieken mensen zitten. De nederlanders die daar zitten wonen of in Manhatten waar het super duur is maar die hebben dan ook een goede baan. Je betaald de huur 1 keer vooraf ligt eraan je huisbaas. Ik wil zelf ook wonen in NY maar dat komt ooit nog wel.

afz DC

Originally posted by marchina83@15-03-2004, 13:36:08
** Hoi allemaal.

Ik wil graag na NewYork om er dan voor altijd te blijven.
Maar hoe veel geld moet je hebben om in het land te blijven?
En is het moeilijk om daar werk tevinden?(Algemeen)
En Is het moeilijk om daar en huisje tekrijgen?
En moet je ook voor af betalen naast de huur?
En waar wonen de meeste Nederlander’s in NewYork?

Alvast bedankt met vriendelijke groeten Marchina. **

Hey Marchina:

Wat fantastisch dat je naar New York City wilt. Ik heb jarenlang in NYC gewoond, zowel in Manhattan (in de wijken, Greenwich Village, Hell’s Kitchen, Washington Heights en TriBeCa) en Brooklyn (in de wijken, Park Slope en Williamsburg) en woon nu in Los Angeles, California.

Je zei dat je voor altijd in New York wilde blijven, dit betekent als je geen Amerikaans staatsburger bent je een green card moet hebben. Dit is niet makkelijk te krijgen maar ook niet onmogelijk. De meest makkelijke manier is om mee te doen met de green card loterij dat elk jaar in November/December wordt gehouden. Andere manieren zijn trouwen met een amerikaan, of een baan (heel moeilijk).
Er is altijd werk te vinden in NY, restaurant werk, van allles.

Huizen is een heel andere deal; Apartementen zijn duur omdat er super veel aanvraag is en weinig bod. Ik heb altijd apartementen met vrienden gedeeld, ik zou vanaf $500 per maand rekenen en dat is in Brooklyn, of East Village, Hell’s Kitchen in Manhattan, voor de West Village $600 en hoger voor een kamer. Als je je eigen apt. wilt reken voor een studio alvast $1000 per maand.

Wat je voor af moet betalen is first and last months rent en security deposit wat nog een maand huur kan zijn, dus laten we zeggen een apt voor $1000/maand is is voorafbetaling $3000.

De meeste Nederlanders die ik kende woonde in de Village (Greenwich Village (west Village), Park Slope Brooklyn, en in de east village in new york.

Ik hoop echt voor je dat je wens uitkomt om voor altijd in New York te kunnen wonen, Het is een fantastische mooie stad met te gekke energie, het is een van mijn meest favoriete steden, en je zal echt verliefd erop worden.

als je nog meer vragen hebt, vraag maar!!!