Ik ben nieuw bij wereldwijzer, daarom allereerst mijn complimenten voor deze mooie site.
Ik kwam op www.thaivisa.com onderstaande threads tegen, is hier al meer over bekend?
en
Ik vertrek medio volgend jaar definitief naar het mooie Thailand en had, tot ik de boel op zaken heb, gebruik willen maken van de “visa run”.
Ik heb zelf geen ervaring met de Thailand Elitecard, maar weet wel dat het tot op heden absoluut niet aan de verwachtingen voldoet.
Zie ook onderstaand bericht van het Thais Verkeersbureau:
Regering handhaaft Elite Card
*De nieuwe regering onder leiding van generaal Surayud Chulanont handhaaft de Elite Card, in 2003 bedacht door de afgezette premier Thaksin. Tegen betaling van ruim 20.000 euro krijgen buitenlandse kaarthouders levenslange privileges, zoals snelle douane-afhandeling, een speciaal visum en kortingen bij onder meer hotels, spa’s, restaurants en golfbanen. * Ex-premier Thaksin rekende binnen vijf jaar op een miljoen deelnemers. Dat zijn er op dit moment niet meer dan 1700. Thai Privilege Card Co is zelf van mening dat de Elite Card kan worden opgeheven, maar ziet geen kans om de leden hun inleg terug te betalen. Ook is het bang voor juridische stappen van die zijde. Thai Privilege Card vraagt de regering meer geld te steken in de promotie van de kaart. Als gevolg van de staatsgreep heeft zich afgelopen maand niemand aangemeld, tegen 100 gegadigden in augustus.
Dank voor je snelle reactie.
Het voor mij aantrekkelijke in de Elitecard is het bijkomende vrijwel onbeperkte 5 jaar multiple entry visa. (Als je tenminste de beschrijving mag geloven).
In de eerder genoemde threads staat dat sinds 1 oct. 2006 je maximaal 90 dagen mag blijven en daarna 90 dagen het land moet verlaten. Geldt dit ook voor een Multiple Entry Visa en andere Non Immigrant visa types van een jaar of alleen voor het 30 dagen toeristen visum die bij je aankomst in je paspoort krijgt?
De bedoeling is om in Thailand iets te gaan beginnen. De nodige voorbereidingen zijn in de afgelopen vakantie´s gedaan, maar voor de rest moet je in Thailand zelf zijn.
Het zal echter even tijd kosten en de bedoeling was om met een 12 maand Multiple Entry Visa eventueel aangevuld met “visa runs” te verblijven tot deze omgezet kan worden in een Non Immigrant B visa.
Ik wil al mijn energie in deze plannen kunnen steken zonder kopzorgen over een visum, en op legale en correcte wijze wonen en straks werken in Thailand.
De nieuwe regeling geldt alleen voor entree zonder visum, dus als je van te voren in Nederland een visum aanvraagt kan dat worden verlengd, bijvoorbeeld met een visa run.
En je kunt daarna weer gewoon een viusm aanvragen in bijvoorbeeld KL.