Info exit-reizen

Hoi allemaal
Ik ben nog niet zo lang lid van dit forum, maar heb toch al wat info gelezen die ik kan gebruiken.
We waren oorspronkelijk van plan een rondreis te maken in Syrië en Jordanië in het najaar. Maar toen kwam onze dochter ons vertellen dat ze zwanger is en die periode zal bevallen, heerlijk voor de eerste keer oma.
Dus hebben we onze plannen opgeborgen voor een ander tijdstip. Omdat we er toch eens graag tussenuit willen zochten we een alternatief. We begonnen bij een citytrip New York - Washington. En nu zijn we beland bij een rondreis van 15 dagen in het noordoosten van Amerika. Dit heb ik toevallig gevonden op een website van exit-reizen NL.
Vandaar mijn vraag, heeft iemand ervaring met deze touroperator ? Gezien we in België wonen zal alles allicht afgehandeld worden via internet. Zowel positieve als negatieve reacties zijn welkom. We hebben op deze manier ook al eens een reis geregeld naar Noorwegen en alles is bijzonder vlot verlopen. Was echt een aanrader.
Dit was mijn eerste post en ik hoop snel wat reactie te horen.
Met vriendelijke groeten
Fartogo

Hi Fartogo
Heb je een link voor die rondreis?
O en gefeliciteerd met de a.s kleine. Kleinkinderen zijn fantastisch, vooral als ze weer met Ma en Pa meegaan…-lol-
Yeehaw

@Yeehaw
Dit is de link die je me vraagt

Er zijn enkel reizen naar Amerika, Canada en Alaska te boeken. De prijzen zijn heel interessant. Bekijk het maar even.
Groetjes fartogo

Ik ben in 2008 met via exitreizen naar west amerika geweest. (Best of the West)
Super geregeld allemaal. Via internet goed te bereiken en zelfs toen ik op schiphol nog een vraag had kon ik ze telefonisch goed bereiken.
Onze volgende reis zal ik ook weer via hun boeken.

1 like

Hi
Die reis is prima te doen maar je hebt natuurlijk niet veel tijd voor DC, Boston en NY, maar dat is een keuze.
Tussen DC en Williamsport zou ik zeker Gettysburg bezoeken. Je kan hier een mooie route van maken.
Tussen Buffalo en Utica zou ik langs Lake Ontario rijden, dat is een mooie route. En dan via de Adirondacs naar Boston.
Ze hebben geen onmogelijke of te lange routes samengesteld alhoewel tussen Utica en Boston nogal wat mogelijkheden zijn. Cape Cod ben ik niet geweest.
Een compact is natuurlijk wel erg klein maar als je dat niet erg vindt…
Over prijzen en kwaliteit van de reisorganisatie kan ik niet oordelen.
Je kan vast de opgegeven hotels eens bekijken via de hotelreviews van Tripadvisor. Gewoon de naam van het hotel intoetsen gevolgd door “tripadvisor”.
Yeehaw

1 like

Voor wat meer ervaringen, zie ook: Ervaringen met Exit Reizen (in het ervaringenforum.) Uiteraard mag je daar na afloop ook je eigen ervaringen achterlaten. :slight_smile:

1 like

Bedankt voor jullie reactie. Ik lees alleen maar positieve verhalen en ik moet zeggen dat ik best wel kan geloven. Om 16.00 uur stuurde ik een mail met heel wat vragen en om 17.00 uur belden ze mij al op om mijn vragen te beantwoorden. Morgen krijg ik normaal gezien de offerte.
De hotels liggen vast, maar de reisroute kun je zelf invullen, dus Gettysburg is een mogelijkheid. Ik zal de reisroute hier ook op het forum plaatsen en dan zijn alle tips welkom. Ook over wat we zeker moeten gezien hebben in de steden en zo.
Idd Yeehaw, je moet keuzes maken natuurlijk, maar reizen duurt altijd te kort. En dit jaar kunnen we zeker niet langer reizen gezien wat ons te wachten staat. Je hebt altijd te weinig gezien eigenlijk. Bovendien zijn de meeste citytrip meestal ook niet langer.
Een zestal jaar geleden hebben we een stuk van Californië gedaan en we hebben jammer genoeg veel moeten laten liggen, drie weken is gewoon te kort. Maar je hebt toch wel een idee waar en hoe Amerikanen leven. Persoonlijk zou ik waarschijnlijk niet in de USA willen wonen, ook al heeft het zoveel natuurschoon te bieden, daar ben ik de natuur nog meer gaan respecteren.
Ik ben ook van plan een reisweblog te starten, die link plaats ik dan wel op het forum voor wie ons wil volgen.
Nog vele vriendelijke groeten en tot binnenkort :dag:

Je kan ze altijd nog de reis laten aanpassen.
Overigens is een hele dag in Washington ook
erg weinig.Alleen al al die mooie museums
zijn een bezoek meer dan waard.
Vorig jaar zijn we er vier hele dagen geweest
en die zijn voorbijgevlogen.
Wil je wat extra tijd in New York dan kan je
er een paar dagen bijdoen.

Dit scheelt niet zo heel veel met de pakketreis.
Je betaalt dan alleen de extra hotelkosten.
Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan.
Exit beviel prima en dit jaar heb ik de tickets
en auto vanwege de scherpe prijzen weer bij hun geboekt.

1 like

Ik zal onze route in een nieuw topic plaatsen. Dan wordt het makkelijker om meer tips door te geven, hoewel ik al heel wat heb gelezen.
bye bye
fortogo :dag: