Weet nog niet of we daar naar toe zullen gaan, maar lijkt me wel een belevenis.
En die prijzen…moet je hier eens een dagje naar een dierentuin gaan !!
We gaan zondag weg en ben nu toch wel een beetje zenuwachtig aan het worden.
Gezonde zenuwen lijkt me…heb er wel echt ontzettend veel zin in.
Je moet gewoon je eigen zijn,doe het rustig aan,plan niet teveel op 1 dag en ik weet zeker dat je een zalige vakantie tegemoet gaat!!Laat je niet afschrikken door opdringende mensen aan het vliegveld,doe je eigen ding.Nog 1 goede raad wil ik je meegeven,moest je cash geld meenemen(alleen briefjes van 100euro)de koers is meer voordelig dan 20/50euro!gegroet:nu ga ik slapen want het is al heel laat in de nacht:4:16am!! georgessiam.
Bedankt Georgessiam en slaap lekker !!
Gg , die slaapt al ! ( hopelijk )
Maar wat kost een combine ticket voor een Thai ?
Ligt deze zoo ver van CEI ( ik weet wel tussen CNX & CEI is drie uur ) maar ligt het er soms tussenin ?
Kop op Gg tegen de zomer( belgische ) ga je terug naar LOS.
Frank
sorry hoor maar ik ben vrij bekend in thailand maar met dit soort (cnx cei) afkortingen kan ik niets dit is voor mij een soort van algebra maar dan zonder formule
schrijf gewoon de naam van de plaats waar over je het hebt dan kan ook ik je mischien helpen
mischien ben ik niet slim genoeg meer om hier alles te begrijpen maar al die afkortingen qua plaatsnamen die toch al iedereen anders schrijft maken het er zeker niet meer easy op voor mij
@Liu dit is zeker niet persoonlijk bedoelt maar ik zie deze afkortingen hier steeds meer verschijnen en zeker een onbekende met thailand zal hier niets van weten te maken
Nee-de zoo ligt dicht tegen CMai stad aan. Ik meen komend vanaf CRai net de andere kant=dus de stad omheen of door.
Entree voor Thai is 50 bt (10 voor schoolkids, militairen , 0 voor senioren)-ik denk dat combi dus ook 50% is. Veel mensen spreken er schande van-zijn er bij de Zoo in Antwerp of bij de NMBS soms ook aparte verhoogde vreemdelingenprijzen?
Ben het met je eens Dirk. Dit zijn airportcodes en deze zijn voor veel mensen niet duidelijk, wat niet zo vreemd is natuurlijk. BKK is voor vrijwel iedereen nog wel duidelijk, is ook niet zo moeilijk, maar laten we andere plaatsen zoveel mogelijk bij hun volledige naam noemen.
CEI = Chiang Rai
CNX = Chiang Mai
(Het werken met dit soort airportcodes kan soms verwarrend zijn. Afgelopen week had iemand op het forum het de hele tijd over JHB, waar ze Johannesburg mee bedoelde. Echter staat JHB in de luchtvaartwereld voor de plaats Johor Bahru in Maleisie…groot verschil…)
Sorry,
Zit pas voor pc.
Mijn exuces voor de ( airport ) afkortingen , zal in het vervolg rekening mee houden.
effen ter info hieronder
Thailand
» Bangkok: Bangkok (BKK)
» Chiang Mai: Chiang Mai International (CNX)
» Chiang Rai: Chiang Rai International (CEI)
» Krabi: Krabi (KBV)
» Nakhon Si Thammarat: Cha Ian (NST)
» Narathiwat: Narathiwat (NAW)
» Phuket: Phuket (HKT)
» Songkhla: Hat Yai International (HDY)
» Surat Thani: Surat Thani (URT)
» Ubon Ratchathani: Ubon Ratchathani (UBP)
» Udon Thani: Udon Thani (UTH)
Groetjes Frank
Dit zijn idd een paar van de Thaise airportcodes…vergeet USM (Ko Samui) en HGN (Mae Hong Son) niet.
Daarnaast zijn er nog wel wat meer (Pattaya, Nakhon Phanom, Hua Hin, Trang, Trat etc)…maar laten we voortaan maar de volledige naam gebruiken of de (correcte) airportcode met volledige naam erbij zodat het voor iedereen duidelijk is ![]()
Bkkflyer op een bath zien we niet,maar mijn vriendin heeft 20bath-de reductie van 1 2call phonenumber=17bath betaald!!is wel minder dan de 50bath die jij hebt vooropgesteld.moet je wel bijzeggen het was niet aan het loket,maar aan een tafeltje,rechttegen over.Heb het zelf met mijn eigen ogen gezien!!Daar waar de kinderen verzamelen,heb je ook nog een tafeltje waar je ,je inkomkaart kunt kopen.Het is maar dat je het weet,ikzelf lig er niet wakker van,maar moest het toch vermelden dat je info een beetje fout was,kan gebeuren.gegroet:georgessiam back in the big city.