Hey,
ik zit op dit moment in 5VWO en wil nadat ik mijn VWO heb afgerond niet meteen door studeren. Ik denk eraan om ergens heen te gaan, en Indonesie lijkt me heel erg leuk. Ik heb toen ik 4 was 7 maanden in Indonesie gewoond, in Klaten nabij Yogyakarta, en ben afgelopen zomer ook weer terug geweest. Dit is mij erg goed bevallen, en ik wil dan ook heel graag weer terug naar Indonesie. Voordat ik dit wil doen wil ik natuurlijk eerst weer de taal gaan leren, want na 13 jaar geen Bahasa te hebben gesproken is daar natuurlijk niks meer van over. Ik heb hier al een begin aan gemaakt en merk dat het niet verschrikkelijk moeilijk is omdat ik waarschijnlijk nog wel wat weet van vroeger, maar het gewoon even terug moet komen. Als ik in Indonesie ben wil ik graag weer langs de mensen gaan wie ik deze zomer ook heb gezien maar ik wil ook graag naar stranden etc. Ik wil een paar maanden naar Indonesie om vervolgens maar Australie te gaan. Nu is mijn vraag, afgezien van het ticket, hoeveel geld zal ik per maand kwijt zijn in Indonesie? Ik weet dat dit een erg moeilijke schatting is, maar zie het gewoon als ik op 1 plek zou blijven.
Alsvast bedankt,
Daan
P.S. Als iemand nog tips heeft, geef ze alsjeblieft. Alles is welkom!