Ik ben Danny, 26 jaar en heb 1.5 jaar al in Indonesie gewekr als leraar IT en IT programmeur, maar dan in Jakarta.
Ik wil nu weer ergens begin 2008 terug gaan om eens goed rond te reizen door Java en andere eilanden in Indonesië. Ik blijf daar voor 6 maanden.
Het lijkt me leuker om dit niet allleen te doen en met een nederlander, die veel gevoel voor humor heeft, creatief, passie voor muziek.
Helaas kan ik in 2008 geen half jaar naar Indonesie, maar een maandje moet wel lukken… Dus een klein stukje samen reizen?
Verschillende delen van Indonesie heb ik al gezien. Ik heb in 2001 stage gelopen op Batam (bij Singapore) en vorig jaar heb ik een aantal maanden vrijwilligerswerk gedaan op Bali. Java, Lombok, Flores en Zuid-Sulawesie heb ik inmiddels ook bezocht.
Volgende bestemming? Geen idee. West-Papua lijkt me geweldig. Net als de eilandjes ten oosten van Flores (als Alor, evt gecombineerd met Timor).
Mijn manier van reizen? Basic. Gewoon met het openbaar vervoer. Niet moeilijk doen, veel contacten met de lokale bevolking. Ik spreek redelijk goed Bahasa. (Niet dat je daar altijd heel veel aan hebt in de afgelegen gebieden, maar altijd meer dan aan Engels is mijn ervaring.)
Wanneer? Gezien de prijzen liever niet in het hoogseizoen. Misschien juni of september?