Indiase rupees te koop

Beste India reiziger/ster,

Net kom ik er achter dat ik nog 5370 Indiase rupees (ongeveer Euro 75.-) heb liggen nadat ik er op wordt geattendeerd dat ik die voor 31 december moet inleveren. Kortom, wie gaat er binnenkort naar India en wil deze rupees van me overnemen? Graag hoor ik in dat geval van je.

Alvast bedankt en hopelijk tot binnenkort,

Lambertus

Het helpt om erbij te zeggen of je wissel-bonnetje of flappentap-slip voor dit bedrag hebt. Zonee dan is het kansloos, want dan kan de andere toerist ze ook lokaal in India niet bij gewone bank of RBI slijten.

We lezen het graag,

<Erik> &[Sandya]

Dag Erik en Sandya,

Dank voor jullie reactie. Wat ik heb zijn losse bankbiljetten. Volgens mijn Indiase collega uit Maharashtra, waarmee ik vandaag nog contact had, kunnen die nog gewoon ingewisseld worden tot en met 31 december. Vandaar dat ik het hier aanbiedt want het kan voor mensen die naar India gaan gewoon handig zijn om een paar Rupees te hebben bij aankomst in India. Zou mooi zijn als ik daarmee anderen kan helpen terwijl ik van de Rupees af ben.

Dank voor jullie meedenken en met vriendelijke groet,

Lam India

Die info klopt niet met wat ik van eigen Indiase vrienden en van alle forums lees. De biljetten van 500 en 1000, en daar gaat het denk ik om want je noemt de datum, zijn vervallen per begin november MAAR nog inwisselbaar a] Door locals tegen laag maximum per dag en b] door toeristen mits ze legaal wisselen kunnen aantonen. En daarvoor heb je die bonnetjes dus nodig, zo nee dan kun jij als ‘muilezel voor lokaal zwart geld’ gebruikt gaan worden.

Maar I-rest-my-case, als mensen ondanks deze waarschuwing ze toch van je willen kopen is dat geheel eigen risico :frowning:

<Erik> & [Sandya]