india visum vanuit sri lanka, wie heeft ervaring ?

Hallo allemaal,

Omdat het mogelijk is dat ik in Kathmandu maar een drie maands visum voor inida krijg wil ik van india doorreizen naar sri lanka.
Weet iemand hoe lang ik in sri lanka moet verblijven voor ik weer naar india kan ( is dat 2 maanden ?) en heeft iemand ervaring met het aanvragen van een india visum in sri lanka ?

bvd Q

Een vriend van me, Lankaan doch genaturaliseerd tot NZ, doet dat aanvragen regelmatig. Geen probleem, zelfde regels als in pakweg Nederland gelden.

Het andere deel van je vraag, hoe lang weg uit India voor volgende ronde, heeft echt met Indiase regels te maken. Kun je dus beter even in India forum vragen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Je vraag wordt uitvoerig behandeld in een topic op het indiamike.com forum.
Je hebt er wel minstens twee uur lektuur aan.
In principe moet je 60 dagen wachten nadat je India verlaten hebt, maar omdat je ‘tussenstop’ een buurland van India is, kan je met een hele hoop heisa erom heen. Het is eigenlijk af te raden. Al aan Thailand gedacht?

1 like

Erg bedankt voor je reactie. Ik dacht al dat het 60 dagen was. Ik heb de tijd dus mogelijk ga ik het wel proberen. Zeker ook aan thailand gedacht. Als het niet lukt gaan wij daarheen. Ik zal ook even op de andere site gaan kijken

grtz vanuit tansen , nepal

Q

Nog een interessant weetje: als Belg krijg je in Brussel slechts een drie maanden visum. In Sri lanka vraag je best ineens het zes maanden visum met double entry (zelfde prijs als voor het driemaanden visum aldaar). Met wat geluk, krijg je die zes maanden en het kost je iets meer dan 5000 SLR (stukken goedkoper dan in Belgie dus).