India en Sri Lanka

In September wil ik voor minimaal 9 maanden naar Azië. Beginnen in Sri Lanka vervolgens naar India, dan vliegen naar Vietnam (Ho Chi Ming) om over land naar Laos te gaan en vervolgens over land naar Cambodja. Vervolgens met het vliegtuig naar Thailand (je schijnt dan een langer visum te kunnen krijgen dan over land). Daarna wou ik over land naar Maleisië om door te trekken naar Singapore en vanuit daar met de boot naar Sumatra en dan over land helemaal door te reizen naar Lombok.

Alle grens overgangen en visums die ik nodig heb moet ik nog uitzoeken (maar tips zijn welkom) :smiley:

Waar ik echter wel mee zit is, of je van Sri Lanka Met de boot naar India kunt? Er vaart wel een veerdienst vanaf Colombo (dacht ik), maar ik zou liever wat noordelijker de boot nemen, bijvoorbeeld van Jaffna of Mannar (Sri Lanka) naar Rameswaram (India) om vanaf daar door te reizen naar Madurai. dat lijkt mij ook veel leuker korter en sneller.

Ook vind ik het lastig om wat te plannen (route) in India het is zo groot en er is zo veel te zien. Ik heb 3 maanden voor ingepland. Ik wil dus starten in het zuiden en eindigen in het noorden (Armritsar en Mcleod Ganj) en dan weer terug naar Delhi, om vanaf daar naar Vietnam te vliegen. maar graag zou ik wat (reis)tips van jullie ontvangen over die dingen die ik daar zou moeten hebben gezien, misschien dat, dat me dan wat houvast geeft voor het plannen van een route.

alvast bedank! :smiley:

Hoi,

Zelfs de Colombo-Tuticorin ferry ligt er uit, ‘voor onbepaalde tijd’. Bleek niet rendabel. Er wordt wel gekeken naar herstart maar dan met kleinere boot. Vluchten Colombo-Chennai en andere Zuid-Indiase airports zijn goedkoop, rond de 100 dollar retour dus enkeltje misschien 60-70 dollar.

Mannar kost nog zeker 1-2 jaar voordat aldaar de haven en achterland (trein enzo) weer een ferry aankan, er is teveel oorlogsschade te repareren. En over Jaffna wordt inderdaad nagedacht maar dan vooral aan Indiase kant, aan SL kant kan de haven het aan want die is al volledig gerepareerd en kan ook zonder afgeronde treinverbinding omdat Jaffna itt Mannar zelf voldoende ‘achterland’ heeft.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor je bericht! :smiley:

Jammer dat er geen boot vaart vanaf het noorden. Sri Lanka stond in eerste instantie niet in mijn planning, maar aangezien ik toch in de buurt was als ik naar India zou gaan, leek het me de moeite waard om te gaan kijken. Dan te starten in Colombo en in het noorden te eindigen.

Maar wat je zegt, voor 70 e zit je in chanai, dus denk ik wel dat ik naar Sri Lanka ga maar dan wel wat langer dan de geplande 2 weken zodat ik een rondje kan maken.

Gr