Inboedel verhuizen van Belgie naar tweede woonplaats in Thailand

Wie heeft er enige ervaring in het verhuizen van de volledige inboedel van Belgie (of Nederland) naar tweede woonplaats in Thailand ? Verhuis van 20 feet container - verhuis van “door to door” of alles beter zelf ondernemen ? Wie heeft het ooit gedaan ? Bedankt.

hen er geen ervaring mee het enige dat ik weet als je een thaise partner hebt dat het beter is dat de thai die spullen invoert want dan betaal je geen invoerrechten.

Vraag me af of dat laatste waar is (als een Thai invoert is het gratis).

Als je een non-immigrant B visum hebt, misschien ook andere non-immigrant visa dat weet ik niet, dan kun je in het eerste jaar zonder invoerrechten spullen invoeren.

Ik heb dat zelf gedaan gewoon via een verhuisbedrijf dat ik kende, is zonder problemen verlopen.

ik zou zeggen gewoon een internationaal verhuis bedrijf uit belgie/nederland inhuren

groet dirk :chin:

nee-klopt niet. Op je EIGEN huisraad-gebruikt-en tot een bepaald bedrag (hoog genoeg voor alle normale zaken) betaal je-eenmaal-en mits het daarvoor voorziene visum hebbend-geen tax. Die partner zou in zo’n geval juist wel flink extra moeten kunnen betalen.
zelf ondernemen is vrijwel onmogelijk-je bent een jaar bezig om alleen al alle regels die van toepassing zijn te verkennen. dus die internationale verhuizers kennen dat.
En echt-overweeg nog eens of dat allemaal nou echt mee moet. Als je zoiets overweegt moet je LOS=landofsmiles hier toch al genoeg kennen en weten wat hier te koop is-bij BigC, Index of waar dan ook. goedkoop en toegesneden op het klimaat.
verder denk ik dat juist dit forum (gericht op reizigers-meestal low-budget) nou niet de beste plek is om goede info te krijgen. probeer thaibel.be of the thailandforum dat je vindt op thailand.startpagina.nl (helaas-als NL zoek ik daar eerder-maar vermits EU denk ik niet dat dat echt verschilt met d’n bels).

De een zegt dit en de ander zegt dat .
Ik weet aleen van onszelf dat wij begin 2008 voor een container met huisraad 25000 bath moesten betalen ondanks hulp van de ambassade in Bangkok. Dus roep nooit te hard ,het is en blijft tenslotte Thailand

Enkele berichten verplaatst naar nieuw geopend draadje.

hallo ik heb toen allied pickfords ingeschakeld.
in nederland was daar zeer over tevreden.
alles was perfect geregeld zeker een aanrader.
niet goedkoop maar echt toppie

Wij zijn in juli 2008 voor werk 3 jaar uitgezonden naar Thailand. Onze huisraad is gedeeltelijk opgeslagen en gedeeltelijk per container verzonden. Het bedrijf waar wij heel tevreden over zijn heet: KHZ Internationale verhuizers. De website= www.khz.nl
Weet niet wat de prijzen zijn, maar je kunt natuurlijk altijd vrijblijvend informeren.