Ik zit te denken om deze reis te boeken: http://www.kras.nl/vakantie/kenia/reis-36217/rondreis-kenia,-safari-strand , maar ik vraag me af in welke periode de grootste kans is om veel wilde dieren te spotten. Heeft iemand daar advies over?
Bedankt!
naar tsavo gehele jaar dieren
de jagers zie je vooral s’morgens vroeg en avonds
je maakt dan ook gamedrives
Tijdens het regenseizoen, april, mei en begin juni is het spotten van dieren moelijker … door de regen verspreiden dieren zich over het park, terwijl bij droogte veel dieren te zien zijn bij de enkele waterplassen.
laat arke nu net in deze periode niet vliegen
en kras brengt de vlucht bij hen onder
Ik vond januari een mooie reismaand; de natuur nog weelderig groen en heel veel jonge dieren te zien!
Nairobi National Park is leuker dan je denkt. Er zijn ook heel veel dieren, de kans dat jer er leeuwen ziet is groter dan elders.
Je kan logeren in
(Gewoon zelf KLM ticket kopen en men haalt je op van het vliegveld)
Masaku
In en rond Nairobi is meer te doen dan alleen Nairobi National wat denk je van Lake Magardi emt een bezoek aan de opgravingen is Ole Tepessi een hike over de Ngong Hills de falls bij Thika etc. maar zolas al eerde gememoreerd de grote organisaties zijn hierin niet geintresseerd.
En wat betreft de overnachting daar zijn nogal wat geust houses in Karen en Langatta voor een zeer redelijke prijs en bij lokale families.