In hoeveel tijd is Spanje te ontdekken?

Hoeveel tijd moet je uittrekken voor een reis door Spanje?

Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Spanje ontdekken moet je eigenlijk verder definieren, hoever wil je gaan.
Zelf reizen we al ruim 10 jaar door spanje, ieder jaar een paar weken, zijn nog niet uitgekeken, want is groot land en bestaat uit vele streken die volledig verschillend zijn; baskenland, andalusia, costas, grote steden, natuurparken in pyreneen en los picos de europa, allemaal anders, boeiend en uniek.
Je moet wel wat spaans leren, maakt het leuker en makkelijker. Goed uitkijken met hotels boeken, grote verschillen, wij gebruiken booking.com( overal internet) en hebben o.i. scherpe prijzen.
Ook overal goede wegen
onze minister van verkeer moet eens komen kijken!:dag

1 like

Ben al vele malen in Spanje geweest, maar ontdek iedere keer weer wat anders. Het is er zo groot en heeft zoveel streken die allemaal anders zijn en erg mooi.

Je raakt niet uitgekeken en ontdekt syeeds weer iets nieuws.
Wij zijn er nu al 3 zomervakanties zoet en we zijn nog lang niet uitgekeken.

Ik woon al 13 jaar in Sevilla en ga bijna altijd op vakantie in “eigen” land, bijna elke 3 weken ga ik wel een weekend op pad.
AndalucĂ­a ken ik erg goed net als Extremadura.
Galicia, Madrid, Castilla y Leon, Catalunya, Zaragoza, Murcia, Castilla la Mancha en La Comunidad Valenciana heb ik regelmatig bezocht. Ik heb 2 jr op Menorca gewoond, 5 jr op Mallorca en 2 maanden op resp. Lanzarote, Gran Canaria en Tenerife.
Toch denk ik dat ik, van alles wat de moeite waard is om te zien in Spanje, maar een 20% a 30% heb gezien
Ik heb dus nooit genoeg aan 1 mensenleven :biggrin:.

1 like

Ik vind deze vraag eigenlijk te moeilijk om te antwoorden. Voor mij kan je een (groot) land nooit volledig ontdekken tot het punt waarop je denkt: ‘Nu heb ik er alles gezien’.