Ik ben Inge, 22 jaar en ik zoek een au-pair baan bij een Nederlands gezin in het buitenland vanaf juli 2005. Ik hoop in juni 2005 mijn diploma te halen voor onderwijzeres (PABO) Op dit moment is er weinig werk in het onderwijs, en daarom is dit voor mij een extra stimulans om even iets compleet anders te doen. In ben daarom op zoek naar een baantje in het buitenland, omdat het me leuk en interessant lijkt een ander land/cultuur te leren kennen. Ik denk dat het au-pair zijn het beste bij mij past, omdat ik veel ervaring heb met kleine kinderen. De volgende diploma’s heb ik al behaald: SPW niveau 4 en onderwijsassistente niveau 4. Ik heb veel oppaservaring en ik werk veel met kinderen (o.a. vrijwilligerswerk, scouting, stages) Ik heb de voorkeur voor een Nederlands-sprekend gezin, omdat ik denk dat het erg belangrijk (en handig) is dat je je op sommige momenten goed verstaanbaar kunt maken. Dit voorkomt een hoop ‘miscommunicatie’. Ik ben beschikbaar vanaf begin juli en heb er max. een jaar voor uitgetrokken. Ik zoek een gezin waar ik minimaal 3 maanden en max. 1 jaar terecht kan. Ik spreek goed Engels, maar ik ben bereid om vooraf de taal (de basis) van het betreffende land te leren. Wie o wie kan mij aan een leuk, gezellig en betrouwbaar gezin helpen? Ook tips van ex-aupairs en over hoe ik het beste kan zoeken zijn welkom. Graag serieuze reacties a.u.b.
Ik ben op dit moment zelf ook au-pair bij een Nederlands gezin! Het heeft inderdaad heel veel voordelen m.b.t de communicatie!
Je kunt het beste op een au-pair site zoeken, niet via een zogenaamde ‘agency’ want dan betaal jij veel om je in te schrijven en zij betalen heel veel voor jou, wat niet nodig is.
En dan zoek je gewoon op land: allemaal, en op nationaliteit: nederlands…
Oja, nog een tip! Als je in de EU blijft hoef je ook geen onnodig geld aan visa te besteden, want aupair zijn wordt niet als werk gezien en zodanig heb je ook geen visa nodig en krijg je geen loon maar “zakgeld”
mijn naam is heel toevallig ook inge en ik ben op dit moment au pair in duitsland (munchen) bij een super gezin! helaas moet ik eind juni 2005 weer terug naar nederland en zijn ze dringend op zoek naar een nederland of belgisch meisje die vanaf juli kan beginnen en minimaal 6 maanden kan blijven. dan ben jij natuurlijk helemaal perfect!
het gaat om een meisje van 1.5 en ze is echt te lief. ze begint nu heel veel woorden te leren en weet precies wat ze wil. het een meisje met een eigen willetje, maar daardoor kan je ook heel veel lol met haar hebben! ze houdt heel erg van dansen en daarom ga ik dan ook 1 keer per week met haar naar kinder dansen waar ze veel zingen en er kleine dansjes bij doen! ik vind het zelf ook super leuk om daar heen te gaan!
de moeder van emma-lise is belgisch en de vader is duits! met tanja kan je dan ook gewoon nederlands praten en immo verstaat ook al het nederlands, maar kan het alleen niet spreken! daarentegen kan hij wel heel goed engels!
als het je wat lijkt kan je me altijd een e-mailtje sturen naar : ingedeblock@hotmail.com en dan kan ik je ook nog veel meer vertellen over het leven hier! ik vind het hier in ieder geval helemaal super! hoop snel van je te horen!
Bedankt voor jullie reacties! ennuh…heb goed nieuws… ik heb een au-pairbaantje gevonden in griekenland bij een Nederlands/Grieks gezin. Eind juni ga ikw eg voor 4 maanden.
Tips over verzekeren e.d. en ook andere tips zijn nog steeds welkom!!!