Dit vond ik van Florianopolis, de hoofdstad van de staat Santa Catarina. Een beetje vasteland, maar vooral een eiland, 54 km lang en 18 km breed. Lekker klein dus. Gezegend met zo’n 42 stranden, allemaal verschillend door andere ligging tov de zee. Sommige zijn top-surf stranden, bij andere kun je lekker zwemmen. Sommige zijn makkelijk te bereiken (bus, met het beste bus-netwerk van Brasil!), andere wat moeizamer, een paar uur te voet over bergen. Bergen, dus, maar ook een aantal grote en kleine meren, rivieren, lagunes, watervallen, een beetje brazilie in het klein. Echt een heel fijn eilandje dus.
Hoi, ik kan je tibau do sul heel erg aanraden!!! Pipa is er een deel gemeente van!
Mijn vrienden geven hier les in kitesurf maar ik neem aan als je op zoek bent naar dit dat je geen lessen nodig hebt! Er is mogelijkheid om materiaal te huren maar je kan ook met je eigen materiaal terrecht hier!!
Tibau is een rustig vissersdorpje dat erg lokaal leeft, pipa daarintegen is een mengelmoes van surfers, hippies, nationale toeristen en oon internationale toeristen.
Pipa leeft s’avonds ook heel erg dus vertier ga je daar zekers ook vinden en heerlijke restaurantjes. De stranden zijn hier het mooiste, het is geen kilometer strand maar zijn mooie baaien.
Heb je graag wat info laat maar weten ik woon hier dus kan alles navragen.
veel succes!!!
Verhaal over Pipa kan ook op Jeri slaan, maar spotgoedkoop zijn beide plaatsen volgens mij niet want daarvoor zijn ze te toeristisch. Ben wel in Pipa geweest maar de plaats kon mij niet doen stoppen dus het was een drive-thru. Jeri heeft vooralsnog geen verharde weg in of naar het dorp (of is dit inmiddels al verknald?).
Florianopolis ken ikzelf nog niet, dit voldoet als enige aan de eilanden wens, vond een pracht site dus snel maar eens op mijn verlanglijstje zetten.
Ik heb een rondreis geboekt via FlyBrasil en zag dat zij ook een speciaal kitesurf hotel hebben. Dat is in Tibau do Sul en heet Sossego Surf Camp. Het is vast ook via andere touroperators te boeken, maar mss wel leuk omdat je zo allemaal surfers ontmoet. Ik heb begrepen dat Brazilie helemaal top is voor kiten, dus succes met het vinden van iets geschikts!
oi Sombonk
heb je toevallig een blog of reisverslag ergens online over je ervaringen rond FLorianopolis ? Heb je daar veel zeilschepen zien voor anker liggen ?
Tropisce groet uit Bahia