deze zomer zou ik graag met mijn broertje willen leren kiten op een mooi strand. Ik ging al kijken naar tarieven in Tarifa, Zuid Spanje, maar het lijkt me allemaal erg duur. Tarifa is een populaire plek is. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een wat onbekendere plek waar je goed kan leren kiten met een goed strand en waar s’ avonds ook wat leuke cafe’s en restaurants zijn. Dat zou ideaal zijn!
Heeft iemand een gouden tip?
Je kan t beste even kijken op sites als www.need2kite.com. Dat zijn communities met een overzicht van alle beste kitespots en reios wereldwijd. Need2Kite.com heeft ook een explorer waarmee je kan zoeken op aangeraden maand en skill level enzo.
In Egypte, het plaatsje El Gouna is zeer geliefd bij kite surfers. Egypte is niet erg prijzig en dus wellicht de plek voor een vakantie. El Gouna zelf is een leuk stadje wat beveiligd is tegen de opdringerige verkopers van Egypte. Dus dat is wel prettig. Wij verbleven in Rihanna Inn van The Three Corners. Zij hadden een shuttle bus naar het strand, dit de hele dag door. Ook kun je er voor weinig geld een Tuctuc krijgen, net zo makkelijk maar veel leuker!
Succes!
Een jaar of 5 geleden hebben we een rondje kust in Denemarken gedaan en vanaf Skagen langs de hele west kust naar onder tot Esbjerg wordt geskite, met rond Rubjeg Knude de meeste activiteit . En daar kun je op de fiets naar toe als je wilt. :dag:
hier kun je waarschijnlijk wel de benodigde info vinden.
Ik zie dat er al een tijdje niet is gereageerd op dit bericht. Maar ik heb een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ben van plan om op vakantie te gaan dus ik heb een reisverzekering nodig. Nu las ik op https://www.reisverzekering.net/reisverzekeringen/kitesurf-reisverzekering/ dat je voor kitesurfen het beste een extra verzekering kan afsluiten omdat het gaat om een extreme sport.
Zo zeggen ze: ‘ook als je maar één keer aan één van deze sporten meedoet, is het aan te raden om bij de verzekeraar aan te geven dat er ook dekking moet zijn bij extreme sporten.’
Nu vroeg ik me af of dit echt nodig is en of jullie hier ook gebruik van hebben gemaakt of is dit een manier voor verzekeraars om de premie te verhogen?