Excursies vanuit Cumbuco nabij Fortaleza

Beste mensen,
In september gaan mijn vriend en ik 2 weken naar Brazilie. We verblijven in Cumbuco, nabij Fortaleza. We hebben voor deze plaats gekozen ivm het kitesurfen in deze omgeving, maar wij willen ook heel graag meer van het land Brazillie zien. Nu heb ik al een boel boeken en forums uitgeplozen maar ik kom er niet goed uit. Is het te doen of heeft iemand ervaring met excursies vanuit Cumbuco/Fortaleza naar bijvoorbeeld; Salvador, Manaus, foz do iguacu en eventueel de Pantenal? Wij vinden het geen probleem om een binnelandse vlucht te nemen en naar wij begrepen hebben vallen de kosten best mee. Weet iemand of dit te doen is vanuit deze (uit) hoek van het land en wat de kosten ongeveer zijn?
En heeft iemand nog leuke tips voor de omgeving Cumbuco/Fortaleza. Ik heb de Lonley Planet al uitgelezen en begrijp dat Jeri en zijn emerald Sunset echt een aanrader is? Iemand ervaring?

Alvast bedankt!
Groetjes Marjolijn

P.S. Tevens begrijp ik dat de veiligheid soms niet optimaal is in Brazilie, nu ben ik zelf een zeer actieve amateur fotograaf en wil zeker mijn camera mee nemen. Is het wel veilig om deze in een (onopvallende) cameratas bij je te hebben? De tas is eenvoudig zwart en er is niet aan te zien dat het speciaal voor een fotocamera is gemaakt. Het ding om mijn nek hangen is sowieso geen optie aangezien ik fotografeer met telelens en hij daarom behoorlijk in het oog springt!

Ik ken het probleem Marjolijn, want heb hier dezelfde situatie.
Tot hiertoe nog geen problemen gehad, maar ik heb dan ook een vrij goed idee waar ik in ‘mijn’ stad (Salvador dus) mn materiaal kan uithalen of niet.
De basisboodschap is en blijft : wees zo discreet mogelijk!
Ja ik weet het, als je (bvb) met een Canon zoomlens 70-200 van het L-type rondloopt dan kan je anderhalve kilo materiaal niet zo maar wegmoffelen … wat ik in dat geval doe is m wel om de hals hangen (zonder echter dat opzichtig Canon logo te laten zien) maar dan onder mn arm en bij niet gebruik hang ik er een T-shirt over, dan is het toestel toch vrij snel toegankelijk (in mijn geval voor flagrante fotografie) en blijft ie quasi onzichtbaar als je niet aan het werk bent.
Laat je echter niet afschrikken om je ding te doen, nodig desnoods iemand uit om je te vergezellen die een alziend oogje in het zeil houdt terwijl je fotografeert, ben je geruster.

Tropische groet uit Bahia

Dank je voor de tip! Weet nu zeker dat de camera definitief mee gaat!
Is een gemiste kans als ie thuis blijft.

Hallo Marjolein,
Mijn vriendin komt uit Caucaia(ligt bij Fortaleza) en ben er afgelopen december/januari nog geweest, en wij hebben een aantal dagen in Cumbuco gezeten en ook in Jericoacoara… allereerst Cumbuco is echt een gezellig klein plaatsje, mooi strand en inderdaad ideaal voor te kitesurfen… het nachtleven is ook gezellig met een aantal barretjes en restaurantjes…een bar is van en Nederlandse eigenaar(Bar laranja Mecanica) en zit aan het strand(niet te missen) hij zal jullie denk ik wel goede locale tips kunnen geven. verder is jeri echt super!! het laatste stukje ernnartoe is al een atractie opzich, je zit achterin in grote pick-up truck en je word echt door elkaar geschommeld(hehe), ik heb daar in Pousada do Mauricio(Camilla kamers)(http://www.pousadadomauricio.com/) gezeten en was perfect erg netjes, goed ontbijt en 200 meter van het strand af gezellig bar/restaurant( tevens ontbijtruimte) en ook niet eens duur, je moet ook zeker daar een buggytour doen,is een hele dag er zijn verschillende opties ik koos ervoor om eerst naar pedre furada te gaan daarna over stranden en door de duinen naar een mooi meer(lagoa) te gaan, dit was voor 4 personen een hele dag ongeveer omgerekend 90 euro(exclusief eten drinken), en inderdaad er is een onweerstaanbare mooie ondergaande zon…!! geniet ervan…!!

Er lopen niet alleen Braziliaanse rovers rond daar in Combucu heb ik begrepen op andere fora.

wij zijn pas terug uit fortaleza zijn ook 9 dagen in bahia geweest was ook redelijk betaalbaar met binnenlandse vlucht wij hebben 645 reais pp betaald voor 9 dagen dus niet zo heel duur.zijn ook naar jerricoqara geweest met de auto was echt top een belevenis op zich en allemaal erg betaalbaar heb wel het geluk dat mijn vrouw uit de buurt van fortaleza komt dus weet redelijk de weg.maar rond fortaleza is ook veel te bekijken hoor.schitterend land en hele fijne mensen .veel plezier daar

wat erg leuk is om te bezoeken zijn moro branca en canao quebrada vlak bij fortaleza.

In het binnenland is Guaramiranga erg mooi.

Makkelijk bereikbaar per auto.

Als je richting Jeri gaat dan is Ubajara ook een aanrader.
http://www.portalubajara.com.br/

Voor binnenlandse vluchten kun je als je er bent kijken naar wat er in de aanbieding is. Aangezien jullie er maar 2 weken zijn zal 1 uitstapje waarschijnlijk voldoende zijn.

Ben ook erg benieuwd over wat voor rovers Maarten het heeft.

Veel plezier