Ik wil me graag voorstellen

:wereld:
Vandaag heb ik het wereldwijzer reisforum ontdekt, en heb daar veel leuke dingen gezien. Daarom heb ik me direct aangemeld en wil ik me graag even voorstellen.
Mijn Naam is Andre en ik woon in de mooie Achterhoek met mijn vrouw en twee kinderen. Af en toe wil ik even de dagelijkse werksleur ontvluchten en ga ik een paar weken met de motor op reis. Inmiddels heb ik 21 landen bezocht waarvan de meeste met de motor.
Mijn één na laatste reis met motorsafari was naar Kenia en Tanzania. Tijdens mijn verblijf in Kenia had ik zoveel leuke mensen waar ik zoveel kennis mee kon delen dat ik had besloten om in december 2011 weer terug te gaan om de kennis uitwisseling verder uit te breiden. Het is een te lang verhaal om hier nu te vertellen, dus kijk maar eens op www.myadventures.nl
Graag wil ik informatie delen met mensen die ook landen hebben bezocht die ik heb bezocht, maar mijn voorkeur gaat uit naar Kenia en dan eigenlijk vooral de omgeving Mombasa, Ukunda. Alle reacties en vragen zijn welkom.

Hoi Andre
Welkom op wereldwijzer,
Heb je al het Keniaforum op wereldwijzer ontdekt?
Daar kan je altijd een berichtje posten in het reiscafe van het Keniaforum zie link:hier aanklikken
Ben je ook van plan Andre om het Masai Mara park in Kenia te bezoeken?
Het Masai Mara park is het beroemdste park in Kenia, dat grenst aan het Serengeti Park in Tanzania. Jaarlijks trekken miljoenen dieren van de Serengeti naar Masai Mara en weer terug. In het park kan je kennismaken met de Masai, een van de oorspronkelijke stammen uit Kenia. Het zijn lange, mooie mensen in felgekleurde kleren met de onafscheidelijke speer om hun middel.
Voor een strandvakantie kan je terecht in Mombassa,het is een oude handelsstad met een markt en een Portugees Fort. In de omgeving van Mombassa liggen schitterende stranden met prima hotels.
suc6 nog met je voorbereidingen Andre,en laat ons nadien iets weten hoe je trip naar Kenia is bevallen.
Om dit welkomsberichtje af te sluiten een mooie foto van Kenia.

http://static3.demorgen.be/static/photo/2011/17/14/9/20110923205134/media_xl_4380999.jpg

1 like

Hoi georgessiam,
Bedankt voor je tips.
Ik ben in 2011 2x in Kenia geweest, en heb toen het Tsavo East park bezocht, Mombasa bezocht en heb een motorsafari door Shimba Hils gedaan. (en nog veel meer)
Ik verbeef in sept. 2011 voornamelijk in Msambweni, en in dec. 2011 aan de rand van Ukunda in een cottage die ik via een privé verhuurder had gehuurd. Was ook een super ervaring. Tijdens mijn verblijf in Ukunda heb ik met meegenomen laptops een paar welwillende Keniaanse jongeren geholpen met het zoeken naar een baan, en zij hebben voor mij gekookt in de cottage.
In 2012 is het de bedoeling dat ik terug ga naar Kenia en dan mijn nieuwe Keniaanse vrienden/familie ga bezoeken, maar ik wil ook graag een motorsafari doen in Tanzania (rondje Kilimanjaro). Dit hoop ik te combineren als ik drie weken in Kenia en Tanzania ben.

hallo
goed werk verricht in combinatie met vakantie
leuke safari gemaakt bij jan de bloemenman
voor een safari moet je niet in de regentijd gaan
dan zijn de wegen voor motor onbegaanbaar

1 like

Ik zoek trouwens nog een leuke baan voor een jonge dame van 21 met een Highschool en Computer technologie diploma.
Ze hoopt in de omgeving van Ukunda een baan te vinden. Ze is bijzonder handig met digitale fotografie en Microsoft Office. Ze zou zo graag een baantje vinden waarbij ze haar computer vaardigheden kan gebruiken.
Ze heeft bewezen dat ze enorm gemotiveerd is, en niet te beroerd om hard te werken.
WIE KAN HAAR HELPEN ??

Hoi Andre,
ik was op zoek naar een motorsafari (eigenlijk gewoon een dag of een halve dag een motor huren) en zag dat jij op de motor Shimba hills had gedaan. Ik heb hier een paar vraagjes over. Heb je dit bij een safariburo geboekt of ben je naar een auto/motorverhuurder gegaan, had het safariburo zelf motoren en misschien meerdere trips voor op de motor, ben je met de auto naar shimba gereden en daar op de motor gestapt of helemaal naar shimba gereden, wat kostte het? Het lijkt mijn man mooi om een keer wat op de motor te gaan bekijken.In de afgelopen jaren heb ik wel toeristen op motoren gezien maar ik heb me hier nooit in “verdiept”. Alvast bedankt.

Hoi Handigje,

Motorrijden op Shimba Hills is echt een aanrader. De wegen zijn met een off-road motor goed begaanbaar (niet in het regenseizoen) en een goede gids kan je de plekken laten zien waar de dieren zich meestal bevinden.
Ik had vorig jaar sept. een compleet motor arangement via www.motorsafaris.com , maar als je contact met ze opneemt zal er vast wel een programma op maat mogelijk zijn. Maar ik weet niet of ze wel een motor verhuren zonder gids. De motoren staan in Msambweni, dat is niet zo ver bij Shimba Hills vandaan.
Contact gegevens van de Nederlandse eigenaar staan op bovenstaande website.